Spotify-Wine-Ubuntu 10.04LTS

Problem med att spela musik, film osv.
joni8135
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Spotify-Wine-Ubuntu 10.04LTS

Inlägg av joni8135 »

Hej. Körde lite Spotify med reklam, men slutade då de började med begränsning i antal låtar per månad. Vill inte heller betala för en tjänst som saknar så många av mina favoritband. Nu har de dock tagit bort spärren och vill prova igen.
Dock fungerar det inte utan jag får meddelandet:

Kod: Markera allt

Crash Report
We're sorry that Spotify crashed. Crash reports helps us find and fight bugs so that we can improve Spotify. Would you like to send your crash report
Om jag sedan försöker logga in kommer följande meddelande upp, som jag inte lyckas kopiera, men har tagit en screen-shot som jag bifogar.

Om inte felet kan hittas, kan man då extrahera användarnamn och lösenord till kontot, så man kan göra en ny installation? Har glömt lösenordet och kanske även användarnamnet.

/joni

PS. Har fått tag på mitt användarnamnet och kunnat återställa lösenordet. Jag drog ner en ny Spotify-installation.exe och körde den på en Ubuntu 64 11.10 maskin, med Wine 1.3 med samma typ av fel meddelande :(

Fann lösning på min 11.10 Ubuntu och det var att köra winetricks:

Kod: Markera allt

winetricks winhttp
Hittade inte det på wine 1.2, som är på min 10.04LTS maskin. Måste jag lägga till ppa för wine på den?
Bilagor
Allvarligt fel som inte tycks ge någon information...bara hänvisning till Wine
Allvarligt fel som inte tycks ge någon information...bara hänvisning till Wine
Spotify_Program Error.png (10.61 KiB) Visad 2060 gånger

Återgå till "Ljud och video"