Försöker uppdatera Linux,men efter en stunds nedladdning kommer meddelandet "kontrollera din internet uppkoppling"men jag vet ju att den fungerar,jag kan ju surfa.
Varför blir det så här?
Kontrollera din internetuppkoppling
- ajja
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Re: Kontrollera din internetuppkoppling
Det är inget fel hos dej utan det är något förråd som inte kan nås vilket uppgraderings-programmet inte kan hantera utan det stänger bara ned försöket.
För stunden ligger förådet "ppa.launchpad.net/n-muench/vlc/ubuntu" nere vilket ger "404 not found".
Om du startar upp Synaptic alt Adaptic om du kör Kubuntu, och genomför uppgraderingen där istället så får du först en ruta som undrar om du vill ignorera förrådet som inte kan nås - gör det för att uppgradera det som går.
Sedan, efter uppgraderingen är genomförd så ser du i poppuppfönstret vilket förråd det är.
För stunden ligger förådet "ppa.launchpad.net/n-muench/vlc/ubuntu" nere vilket ger "404 not found".
Om du startar upp Synaptic alt Adaptic om du kör Kubuntu, och genomför uppgraderingen där istället så får du först en ruta som undrar om du vill ignorera förrådet som inte kan nås - gör det för att uppgradera det som går.
Sedan, efter uppgraderingen är genomförd så ser du i poppuppfönstret vilket förråd det är.
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq' | dc
Så om jag väntar nån dag tills förrådet är uppe igen så ska det funka?
Jag har samma problem. Får medelande att det är problem med Internet men det är det inte. Försöker uppdatera 11.10 till 12.04. Gjorde det för några dagar sedan och då funkade det.
Tänkte avvakta med 12.04 men min Lenovo X1 funkar inte högerklick och vänsterklick i 11.10 men det gjorde det i 12.04.
Tänkte avvakta med 12.04 men min Lenovo X1 funkar inte högerklick och vänsterklick i 11.10 men det gjorde det i 12.04.