Hej, har en bärbar Fujitsu siemens amilo xi 2428 med ett nvidia GeForce 8400 GS grafikkort. Jag vill koppla in min samsung led-tv via hdmi och använda den som monitor. Det går inget vidare, när jag kopplar in hdmin från datorn till tv:n så får jag i X server Display configuration bara:
"Unable to load X Server Display Configuration page:
Failed to query NoScanout for screen 0."
Jag kan alltså inte välja en av skärmarna eller köra båda samtidigt.
I Nvidia X Server Settings så kommer laptopskärmen upp som "DFP-0" och samsungskärmen kommer upp som "DFP-1"
No signal på tvn. Vad ska jag göra?
Helst vill jag ju att så fort jag pluggar in hdmi-kabeln på tvn så ska bilden upp på tvn, i andra hand köra dubbla skärmar.
[LÖST] Laptop hdmi till tv
-
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
[LÖST] Laptop hdmi till tv
Senast redigerad av 1 liax, redigerad totalt 23 gånger.
* Detta meddelande granskas nu av FRA *
-
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
[LÖST] Re: Laptop hdmi till tv
jag löste det, jag gjorde som det står på den här sidan: http://www.upubuntu.com/2012/03/how-to- ... river.html <--- sensaste drivaren som släpptes idag 23/3 -12 
Sen gick jag in i system settings/ additional drivers och ändrade till nvidia current. Gick in nvidia x servers settings och hade helt plötsligt en massa gött att välja på. Fungerar

Sen gick jag in i system settings/ additional drivers och ändrade till nvidia current. Gick in nvidia x servers settings och hade helt plötsligt en massa gött att välja på. Fungerar