Fel vid uppstart av Skype och Synaptic

Mobiltelefoner, digitalkameror, MP3-spelare och liknande
bejacobs
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Fel vid uppstart av Skype och Synaptic

Inlägg av bejacobs »

Jag har en EeePC Asus 900 med Ubuntu 11.10. Skype har slutat fungera och visar följande felkommentar:
Misslyckades med att köra barnprocessen "skype-wrapper" (Filen eller katalogen finns inte)

Problem också med Synaptic. Skrev: 'sudo synaptic' på terminalen, som svarade med terminate called after throwing of 'std::out_of_range'
what(): vector::_M_range_check

Det här är hebreiska för mej, så tar tacksamt emot lättfattliga förklaringar som hjälp. För övrigt har den här ubuntuversionen fungerat med flere problem (bl.a. stängs skärmen och fordra inloggning fast jag annars inte behöver logga in med lösenord, när jag övergår till batteridrift) än min tidigare. Jag lutar mot att nyinstallera 12.04.
ubot
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Fel vid uppstart av Skype och Synaptic

Inlägg av ubot »

what(): vector::_M_range_check
http://askubuntu.com/questions/69474/sy ... s-crashing
It appears that it's related to accessibility settings. I was able to fix this problem on my system by opening Universal Access, enabling then disabling the screen reader, then opening Synaptic again.
Misslyckades med att köra barnprocessen "skype-wrapper" (Filen eller katalogen finns inte)
Förslag på lösning: http://ubuntuforums.org/showpost.php?s= ... ostcount=1
bejacobs
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Fel vid uppstart av Skype och Synaptic

Inlägg av bejacobs »

Jag känner mig alltid lika tacksam mot personer som tar sig tid att ställa upp med goda råd. Nu kom jag med mina dåliga kunskaper i Ubuntu till att för min del är det bäst att installera om Ubuntu 11.10. Synaptic är installerat. Skype har jag inte ännu prövat. Men andra problem tar jag upp i en annan tråd.
Skriv svar

Återgå till "Prylar"