Hej är det någon som har tips på lämpligt program att skriva ut stora bilder på flera A4 ark?
Det jag skulle vilja göra är att få en bild i tex A1 storlek utskriven på flera st A4 som jag sen kan montera ihop på lämpligt vis.
Skriva ut stora bilder
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Skriva ut stora bilder
Det finns ett skript att installera poster sedan finns det några grafiska program som jag inte kan namnet på.
OpenOffice.org Calc! Jag skojar inte: http://antoneliasson.wordpress.com/2010 ... lera-blad/
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Poster har jag hittat via synaptic, men hur skall man använda det?mcNisse skrev:Det finns ett skript att installera poster sedan finns det några grafiska program som jag inte kan namnet på.
Menar du att det finns grafiska program som använder det eller skall man skriva ut via kommandoraden?
CLI är defintivt inte min starka sida så om du har tid att göra en beskrivning blir jag mycket tacksam.
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kanon, Genialt enkelt tack för tipsetm!rage skrev:OpenOffice.org Calc! Jag skojar inte: http://antoneliasson.wordpress.com/2010 ... lera-blad/

- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Tyvär, jag har inte det installerat och jag har bara kört det en gång så jag kommer inte ihåg vilka argument som man använder. Ett tips är att testa poster -h eller man poster. Men jag ser att du fick ett annat tips som fungerar för dig...jarjar skrev:Poster har jag hittat via synaptic, men hur skall man använda det?mcNisse skrev:Det finns ett skript att installera poster sedan finns det några grafiska program som jag inte kan namnet på.
Menar du att det finns grafiska program som använder det eller skall man skriva ut via kommandoraden?
CLI är defintivt inte min starka sida så om du har tid att göra en beskrivning blir jag mycket tacksam.