Hejsan
Jag råkade nästan ofrivilligt starta en installationsuppgradering, och det gick ju åt helvete förståss, (man skall aldrig röra det som funkar)
Vad som hände var att "systemet" ville uppgradera till 11.10, och jag tryckte igång det .
Efter uppgraderingen så startar systemet upp, men på bilden finns nästan inga ikoner, det är som om det fattades saker, man kan helt enkelt inte komma åt program, den låser sig dessutom.
jag startade om och tryckte esc i Grub, när det tuggat färdigt skrev jag startx, och där är jag nu. Saker och ting ser lite bättre ut, men inte bra.
vad göra? någon som vet? kanske göra en ytterligare uppgradering, det finns väl en nyare än 11.10.
mvh
marinero
Uppgraderingsproblem
Re: Uppgraderingsproblem
Kanske löst !
Hittade vid inloggningfönstret ett litet kugghjul, där man kunde välja olika startalternativ, valde gnome och allt verkar vara OK, det mesta ser ut som tidigare. Men med den nya fönsterhanteringen kommer jag inte åt mina filer eller mappar, eller ser installerade program. Men nöjer mig med detta så länge.
Hittade vid inloggningfönstret ett litet kugghjul, där man kunde välja olika startalternativ, valde gnome och allt verkar vara OK, det mesta ser ut som tidigare. Men med den nya fönsterhanteringen kommer jag inte åt mina filer eller mappar, eller ser installerade program. Men nöjer mig med detta så länge.