Ska byta OS

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Ekan
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Ska byta OS

Inlägg av Ekan »

Jag måste byta operativsystem i min dator och snubblade över Ubuntu igår av en ren slump. Jag testade att installera Ubuntu men ha kvar Windows igår för att testa lite.

Jag gillade vad jag såg av funktionerna men innan jag installerar Ubuntu helt och dumpar Windows vill jag veta till 100% att några saker kommer att fungera:

- BankID
- WoW
- The Sims3

Tror inte det är något annat som är avgörande men de sakerna och då främst de två första känns viktiga för mig. Jag har kollat lite på forumet här så jag vet att det finns någon lösning för wow och det fanns en tråd om banker och bankID, jag vill bara höra någon som har använt Ubuntu en längre tid säga att det kommer att funka utan problem, får gärna vara en person som spelar wow med...

Mvh
Emilie
Dominator

Re: Ska byta OS

Inlägg av Dominator »

Grattis till att ha hittat Ubuntu :) Har själv kört ubuntu nu över ett år från att ha endast kört windows baserade maskiner. Hade dualboot med windows i början just pga liknande frågor som du har men jag bootade aldrig upp windows faktiskt under dom 3 månader jag hade den förutom när jag skulle aktivera en iPhone.

Jag själv lirar wow tillochfrån och har inte stött själv på nått problem med detta.

Bankid, jaa där får jag använda mig av firefox när jag gör bankid ärenden. Verkar funka de jag har behövt, F-kassan iaf.

Men sims3 kan jag inte uttala mig om då jag ej spelar detta spel.
Intel COre 2 duo, 2gig ram - Gateway,FW,NAS,Airvideo,Backup2 (Ubuntu Server 11.04)
Intel Core 2 duo, 2 gig ram, Nvidia 8800GS, Dual monitor - Stationär Arbetsdator/test (Ubuntu 11.10)
Intel Core 2 duo, 1gig ram, Intel Grafik - XBMC HTPC (XBMC Live! ubuntu 11.04)
Intel Centrino Duo, 1 gig ram - Laptop,surf (Ubuntu 11.10)
Ekan

Re: Ska byta OS

Inlägg av Ekan »

Tack för svaret, allt jag ville höra.

Nu känner jag mig mycket lugnare med att fortsätta mina planer för kvällen och installera Ubuntu
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"