Ubuntu Global Jam - Någon som är intresserad?

Denna kategori är till för de som är medlem på https://launchpad.net/~ubuntu-se
Användarvisningsbild
christoffer
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

Ubuntu Global Jam - Någon som är intresserad?

Inlägg av christoffer »

Första helgen i mars (2a till 4e mars), om ungefär 12 dagar, går vårens Ubuntu Global Jam av stapeln där LoCo teams samlas över hela världen för att utveckla, testa och finslipa Ubuntu på alla tänkbara sätt. Detta evenemang är även ett ypperligt tillfälle för att lära känna varandra lite bättre. Min tanke för denna helg är att fokusera på två saker, projektet "Svenska videoguider" samt testning av Ubuntu 12.04.

Svenska videoguider
Under hösten och vintern har vi varit några få som dragit igång projektet "svenska videoguider". Under Ubuntu Global Jam hoppas vi komma igång ordentligt och publicera våra första filmer. Finns det några fler som är intresserade av detta får ni gärna hjälpa till.

Testning av Ubuntu 12.04
Från det Italienska LoCot fick jag i höstas information om att testning var en av de bästa/enklaste ingångarna för att bli delaktig i Ubuntus utveckling. Jag är därför nyfiken på om detta är något för oss inom Ubuntu Sverige. Under Ubuntu Global Jam tänkte jag ägna några timmar åt att komma igång med detta själv och hoppas att andra är lika nyfikna som jag. Är det någon som har erfarenhet av testning får ni gärna dela med er av era erfarenheter inför och under helgen.

Jag kommer själv befinna mig i Luleå under denna helg så om det är någon därute som vill träffas rent fysiskt får ni gärna svara tillbaka i denna tråd så kanske vi kan få ihop ett gäng. Självklart skulle det vara roligt om de som inte befinner sig i Luleå under helgen träffas på annat håll de med, jag ska inte stoppa er =)

--
Christoffer Holmstedt
Kontaktperson för Ubuntu Sverige
Användarvisningsbild
johanre
Serveradmin
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Ubuntu Global Jam - Någon som är intresserad?

Inlägg av johanre »

Har alltid haft en önskan om att vara mer aktiv vid Global Jams och dylikt. Småbarnsfar som jag är finns det dock inte utrymme för allt man skulle vilja hålla på med. Det får blir senare...
bittin
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Inlägg av bittin »

Är gärna med om nåt körs i Stockholm
Användarvisningsbild
christoffer
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

Inlägg av christoffer »

bittin skrev:Är gärna med om nåt körs i Stockholm
Härligt. Då kanske vi ska träffas någon gång framöver i april/maj? Jag börjar jobba i Stockholm på söder den 26e mars och kommer vara där fram till juni.

Angående vad denna tråd berör så genomfördes Ubuntu Global Jam med lite aktivitet från det Svenska hållet, närmare bestämt vi började spela in och publicera Svenska videoguider om ubuntu.

Efter mycket strul med diverse program/codecs fick vi igång inspelningsprogrammen och laddade upp våra tre första filmer. Dessa filmer finns på Vimeo just nu [1]. Vi tar mer än gärna emot kritik och kommentarer om filmerna. Även tips på vad framtida filmer bör innehålla, det som är planerat just nu finns på [2].

[1] http://vimeo.com/groups/videoguider/videos
[2] https://wiki.ubuntu.com/SwedishTeam/Videoguider/filmer
Skriv svar

Återgå till "LoCo Sverige"