Amsn Problem [LÖST]
Amsn Problem [LÖST]
När jag ska starta amsn så flimmrar det till lite och slocknar direkt.(alltså vill inte ens starta)
Någon som vet vad det kan bero på?
Mvh Eda
Någon som vet vad det kan bero på?
Mvh Eda
Senast redigerad av 1 Okänd, redigerad totalt 21 gånger.
SV: Amsn Problem
Prova att öppna en terminal (Program -> Tillbehör -> Terminal) och starta det därifrån. Förhoppningsvis går det att skriva
Du borde då få ut lite felmeddelande ifrån amsn i själva terminalen. Kopiera in det här genom att markera det med musen (håll nere vänster musknapp och dra över den text som skall kopieras) och tryck <ctrl>+<shift>+<C>.
Kod: Markera allt
amsn &
Sorry var ute med hunden.
Det konstiga är att jag inte ens får upp ett felmeddelande.
Jag klickar på amsn i program/internet sedan flimmrar det till snabbt på skärmen.
Borta lika snabbt som man hinner se det.
Kan det ha att göra med att jag har installerat ett annat tema.(fanns vissa varningar om det temat)
Eda
Det konstiga är att jag inte ens får upp ett felmeddelande.
Jag klickar på amsn i program/internet sedan flimmrar det till snabbt på skärmen.
Borta lika snabbt som man hinner se det.
Kan det ha att göra med att jag har installerat ett annat tema.(fanns vissa varningar om det temat)
Eda
jag avinstallerade och provade installera igen,då stod det under installationen : kunde inte hitta paketet tc185
Eda
Eda
Vad installerar du genom? Automatix?
Då kan jag tyvärr inte hjälpa dig, jag har ingen som helst kunskap om Automatix. 

Jag provade att installera via synaptic också , utan resultat.
Sedan gick jag till amsn:s egen sida och laddade ned filen och följde instruktionerna.
Nu fungerar det , skickar med länken om någon annan får samma problem.
http://amsn-project.net/linux-downloads.php
Det konstiga är att mitt paket-register var uppdaterat innan.(vet inte varför det inte fungerade innan)
Mvh eda
Sedan gick jag till amsn:s egen sida och laddade ned filen och följde instruktionerna.
Nu fungerar det , skickar med länken om någon annan får samma problem.
http://amsn-project.net/linux-downloads.php
Det konstiga är att mitt paket-register var uppdaterat innan.(vet inte varför det inte fungerade innan)
Mvh eda
Toppen Eda!
Din länk är säkert värdefull för andra som har samma problem.
Jag kommer nu att låsa den här tråden som LÖST !
Tack
Hälsningar
Din länk är säkert värdefull för andra som har samma problem.
Jag kommer nu att låsa den här tråden som LÖST !
Tack
Hälsningar