En AcerAspire One netbook, Lubuntu 11.04 installerat, rättare sagt Ubuntu 11 migrerad över via apt-get
Vid uppstarten vägrar den att logga in på något konto. En liten svart ruta i högra övre hörnet förtäljer mig om att:
Installeringsproblem!
Konfigurationens standardvärden
för GNOME-strömhanteraren
har inte installerats korrekt.
Kontakta din systemadministratör.
Ja, det är jag själv det...
Har inte provat att boota från skiva än, testar det först men kom gärna med tips och ideér. Tack på förhand.
Förresten, det finns flera sessioner man kan välja, LXDE, Ubuntu klassisk etc - ingen fungerar...
Vad kan detta vara?
Re: Vad kan detta vara?
I mina drömmar fungerar skivan att boota från... skivan ifråga är Lubuntu 11.04, och jag har en USB-DVD att köra den från. Vad jag kan komma in med är uppenbarligen terminalläget. Men vad skriver man där, tro?
Har också provat RIP Linux på Hirens Boot CD, förnämlig som hjälpt mig mycket tidigare. För grejen är att det är inte bara att sopa rent systemet, i Sylpheed finns ett gäng epostmeddelanden jag skulle behöva ha ut och någon backup på dessa hann aldrig göras innan datorn la av...
En kedja är aldrig starkare än sin svagaste länk säger dom...
Har också provat RIP Linux på Hirens Boot CD, förnämlig som hjälpt mig mycket tidigare. För grejen är att det är inte bara att sopa rent systemet, i Sylpheed finns ett gäng epostmeddelanden jag skulle behöva ha ut och någon backup på dessa hann aldrig göras innan datorn la av...
En kedja är aldrig starkare än sin svagaste länk säger dom...