Bild fast ändå inte!

Problem med att spela musik, film osv.
Miniblixt
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Bild fast ändå inte!

Inlägg av Miniblixt »

tjabba! jag letade lite runt här och tänkte se om mitt problem redan diskuterats i någon tråd men njae.. hitta inget som hjälpte mig :(
det problem jag har är att jag inte får någon bild till tv'n, fast jag har det när jag startar upp datorn! tills jag kommer till att logga in då försvinner det.. och sen när jag stänger av datorn så får jag bild igen! konstigt tycker jag!
jag har kollat på ju tub klippet där en kille visar hur det går till för att fixa bild till tv'n men det funkar inte för mig :(
Antec

Re: Bild fast ändå inte!

Inlägg av Antec »

Miniblixt skrev:tjabba! jag letade lite runt här och tänkte se om mitt problem redan diskuterats i någon tråd men njae.. hitta inget som hjälpte mig :(
det problem jag har är att jag inte får någon bild till tv'n, fast jag har det när jag startar upp datorn! tills jag kommer till att logga in då försvinner det.. och sen när jag stänger av datorn så får jag bild igen! konstigt tycker jag!
jag har kollat på ju tub klippet där en kille visar hur det går till för att fixa bild till tv'n men det funkar inte för mig :(
kan du inte ställa på en skärm till? förklara vad du har för grafikkort?
Miniblixt
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av Miniblixt »

jag får fram tv'n och jag har provat mig fram med de flesta alternativ som finns att välja.. kan ha missat något men allt det där är "grekiska" för mig förstår knappt något av det där.
en kompis ställde in inställningar och upplösning när jag hade varit och köpt en DVI kabel.. detta gjordes när jag körde med windows XP och när jag installera ubuntu så funkade det (kände ubuntu av att jag hade dvi till tv så han fixade av sig själv?) men när jag skulle försöka ge mig på Compiz så muppa allt på datorn så jag inte ens kunde komma in på Bios.. om installation av OS krävdes :(
jag kör med GeForce 7600 GS
Antec

Inlägg av Antec »

Man bör kanske vara lite återhållen med vilka inställningar man använder i Compiz, har en del erfarenheter om att det kan bli en del konstigheter om man har otur.. Som tur finns "återställ till standardvärde" i Compiz, det har jag varit tvungen att göra några gånger.. Jag använder ibland tv som skärm och då brukar jag alltid spegla skärmarna..

Men att du inte kom in i bios låter rätt mysko, det brukar gå att starta i felsäkertläge för att komma in i systemet ändå? Men för att komma dit så måste man trycka Esc under uppstart precis innan datorn ska ladda grub..

Men jag hoppas du fick det att fungera nu efter ominstallerandet.. :)
Skriv svar

Återgå till "Ljud och video"