Då kör grannen min Ubuntu!

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Christian Holmberg
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Då kör grannen min Ubuntu!

Inlägg av Christian Holmberg »

Då har grannen min halvt gått över till Ubuntu. En dual boot lösning mellan Vista och Ubuntu för att vara mer exakt. Men kringutrustning som skrivare, intetneranslutning och dylikt vill ej fungera på Vista, trotts meckande med drivrutiner hit och dit. I Ubuntu flyter allting bara på. Det bara fungerar, helt enkelt.

Tänkte även ge henne en lite grundläggande privatundervisning om hur man kan bruka systemet imorgon. Som hur man håller systemet uppdaterat och annat smått och gott som hur man kollar på film, spelar musik, andvänder medföljande Office-programvara och annat matkunnigt.
ubot
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Då kör grannen min Ubuntu!

Inlägg av ubot »

Ett alternativ är att du ställer in så att systemet automatiskt uppdaterar säkerhetsuppdateringar så slipper hon tänka på det.
Användarvisningsbild
charlietux
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Re: Då kör grannen min Ubuntu!

Inlägg av charlietux »

Är grannen ifråga en van dator användare eller ej?
Kul att höra att hårdvaran fungerar, hörde någon säga om Linux att när de gäller hårdvara så är det inte plugg and play utan plugg and pray :D
Eller hur är det med hårdvaru stödet?, har själv ingen skrivare eller någon annan hårdvara kopplad till datorn utöver standard. Om man letar efter Vista användare så kan vi nog där hitta möjliga personer som äro redo att se ljuset ;D
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"