Ubuntu 11.10 är en fullträff
Ubuntu 11.10 är en fullträff
11.10 går snabbt, man blir glad! Jag är imponerad och tycker att det är ett kliv åt rätt håll! 

- Rasmus
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Re: Ubuntu 11.10 är en fullträff
11.10 är underbart. Även om förändringarna kan kännas lite små är dem precis vad som behövs. Systemet sitter ihop bättre. Känslan att allt är ett och fungerar precis som det ska är väldigt stor!
Jag undrar vad 12.04 kan bjuda på för nu är jag verkligen riktigt nöjd.
Jag undrar vad 12.04 kan bjuda på för nu är jag verkligen riktigt nöjd.
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Håller med. Har bara inte hittat ett bra sätt att döda program som hänger sig. Är ett program som inte fungerar nu och dom gångerna får jag köra med Windows.
Får hoppas att detta löser sig.
Annars håller jag med föregående personer att det är mycket snabbare än tidigare.
Kör man dessutom med unity 2d så är det rena drömmen rent hastighetsmässigt.
Får hoppas att detta löser sig.
Annars håller jag med föregående personer att det är mycket snabbare än tidigare.
Kör man dessutom med unity 2d så är det rena drömmen rent hastighetsmässigt.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Installera "Force Quit" programmet kommer du att känna igen.
http://www.omgubuntu.co.uk/2011/10/forc ... -launcher/
Sen drar du bara programmet till launchen, klappat och klart, som det som fanns i gnome2 panelen förr.
Sen drar du bara programmet till launchen, klappat och klart, som det som fanns i gnome2 panelen förr.
Flyttad till caféet (ingen supportfråga).
Det finns också en version som man kallar "FlashFreeze" det är egentligen exakt samma sak som "Force Ouit" men här så lägger man upp en PPA sträng i programkällor och sen installerar man programmet direkt i Programcentralen, fungerar lika bra i 11.04 som 11.10..Antec skrev:Installera "Force Quit" programmet kommer du att känna igen.
http://www.omgubuntu.co.uk/2011/10/free ... untu%21%29
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Jag har inte vant mig vid unity än. Även om jag kanske lär mig i framtiden så är den extremt buggig fortfarande.
Kör jag standard så dyker inte menyn upp till vänster om jag inte drar bort alla öppna fönster därifrån.
unity 2d fungerar mycket bättre. Kör detta tills vidare.
Dessutom har jag i nuläget två program som vägrar fungera som fungerade med tidigare versioner, dels vuescan som är ett properitärt program och dels serviio som är ett mediaprogram där man synkar datorn med tv:n.
Lite tråkigt att behöva starta windows dom gångerna man behöver dessa.
Kör jag standard så dyker inte menyn upp till vänster om jag inte drar bort alla öppna fönster därifrån.
Dessutom har jag i nuläget två program som vägrar fungera som fungerade med tidigare versioner, dels vuescan som är ett properitärt program och dels serviio som är ett mediaprogram där man synkar datorn med tv:n.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Om du har Compiz installerat så kan du ställa så att totem-pålen till vänster inte försvinner då man drar ett program till vänster kanten, där kan man också ställa storleken på ikonerna som ligger i totem-pålen, standard tror jag det är på siffran 48 jag har ställt det på 32 för att få smalare launch. Dom 2 inställningar görs från valet "Ubuntu Unity Plugin" i CompizZX Spectrum skrev:Jag har inte vant mig vid unity än. Även om jag kanske lär mig i framtiden så är den extremt buggig fortfarande.
EDIT Det kan vara så att om du enbart använder Ubuntu 2D så kommer inte det här med Compiz att fungera alls. Jag tror man måste ha 3D-stödet på i Unity för att kunna använda Compiz.