Tja !
Jag vill göra en spegling av min servers hårddisk till en usb hårddisk, hur gör jag det ?
Servern har ubuntu 10 grafiskt
Så när jag sätter in hårddisken i usblådan i servern så fungerar den som man senast gjorde backupen.
En fråga till om jag måste byta ut hårdvara i servern och kopplar in en hårddisk med ubuntu på som satt i den förra servern fungerar detta då utan att det händer något ?
/Force
Backup på min server ?
- Forcevision
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
- Kontakt:
Backup på min server ?
Http://www.jernstedt.me Från otränad till tok tränad och följ mig på facebook http://www.facebook.com/jernstedt.me
- ThinLizzy
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Backup på min server ?
med clonezilla gör du speglingen.
om det funkar att starta servern när du satt disken i ett usb-kabinett vet du bara om du testar.
om det funkar att starta servern när du satt disken i ett usb-kabinett vet du bara om du testar.
- Forcevision
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
- Kontakt:
Nej inte när jag sätter i det i en usb låda utan skall spegla hårddisken som sitter i servern till en usb disk för att sedan kunna koppla in usb disken i servern och starta upp utan problem. Fungerar det ?
Http://www.jernstedt.me Från otränad till tok tränad och följ mig på facebook http://www.facebook.com/jernstedt.me
- ThinLizzy
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
menar du då att du kopplar in usb-disken via usb då med, eller tar du ut den ur kabinettet och kopplar in?Forcevision skrev:Nej inte när jag sätter i det i en usb låda utan skall spegla hårddisken som sitter i servern till en usb disk för att sedan kunna koppla in usb disken i servern och starta upp utan problem. Fungerar det ?
hur du än gör, så kan jag inte se att ngt tar skada i alla fall. bara att testa.