Första gången jag inte känner behov av att uppgradera Ubuntu

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Första gången jag inte känner behov av att uppgradera Ubuntu

Inlägg av ZX Spectrum »

Snart kommer Ubuntu 11.10 ut och i vanliga fall brukar jag uppgradera i betastadiet men inte denna gången.
Kan vara för att allting fungerar så bra redan nu och att jag är orolig både för Unity och Gnome 3 som förändrar skrivbordet radikalt.

Nu kör jag med Ubuntu 11.04 med classic desktop (gnome 2) och det fungerar fullt tillfredsställande.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Rune.K
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Första gången jag inte känner behov av att uppgradera Ub

Inlägg av Rune.K »

Jag kommer att uppdatera till Kubuntu 11.10 beroende på att det blir ännu lite bättre och snabbare.
Recordable
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av Recordable »

Det enda behov jag kände efter att ha installerat och kört 11.04 ett par månader var att nedgradera till 10.04 ;D och såvida dom inte gör en helomvändning iom 11.10 och framtida releaser kommer jag aldrig mer att uppgradera.
Kurdistan
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av Kurdistan »

ZX Spectrum skrev:Snart kommer Ubuntu 11.10 ut och i vanliga fall brukar jag uppgradera i betastadiet men inte denna gången.
Kan vara för att allting fungerar så bra redan nu och att jag är orolig både för Unity och Gnome 3 som förändrar skrivbordet radikalt.

Nu kör jag med Ubuntu 11.04 med classic desktop (gnome 2) och det fungerar fullt tillfredsställande.
Valet är ju ditt. Det är ju det som är det vackra med linux. Du kan välja dist, köra med olika DE och även utan DE etc. Så länge din linux installation uppfyller dina krav så är uppgradering inget måste. 11.04 har fortfarande lång support kvar. Fram till dess lär nästa Ubuntu LTS dyka upp. :)
Påvels blogg:
http://pavel.frimix.se/
Läs länken nedan, innan ni söker hjälp på forumet
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&p=450678
En nära väns svenska Mageia-blogg som jag emellanåt hjälper till. Ta gärna en titt:
http://mageiasv.blogspot.se/
Användarvisningsbild
ZX Spectrum

Inlägg av ZX Spectrum »

Jag uppgraderade Ubuntu idag eftersom frågan ställdes via ett popupfönster.
Första intrycket var att dom verkar ha tänkt till med unity. Sen körde jag lite spel (teeworlds) och därefter var det ominstallation som gällde. Datorn frös och menyerna försvann.
Så här långt så fungerar ominstallationen bra (även när jag kör teeworlds).

Däremot skulle jag vilja veta hur man stänger av effekterna (compiz) för att få bästa prestanda?
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Recordable
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av Recordable »

ZX Spectrum skrev:Jag uppgraderade Ubuntu idag eftersom frågan ställdes via ett popupfönster.
Första intrycket var att dom verkar ha tänkt till med unity. Sen körde jag lite spel (teeworlds) och därefter var det ominstallation som gällde. Datorn frös och menyerna försvann.
Så här långt så fungerar ominstallationen bra (även när jag kör teeworlds).

Däremot skulle jag vilja veta hur man stänger av effekterna (compiz) för att få bästa prestanda?
Du måste ändra till Unity 2D eller ladda ned classic desktop tror jag.
Användarvisningsbild
rancor
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av rancor »

Kan bara säga att jag är galet nöjd med min arbetsdator på jobbet som jag uppgraderade i fredags, känns piggare och de gamla buggarna med grafikproblem som jag hade var som borta.

// rancor
Användarvisningsbild
ZX Spectrum

Inlägg av ZX Spectrum »

Är bara ett irriterande problem och det är att ett av mina favoritprogram inte fungerar längre utan jag tvingas köra windows dom gångerna.
Programmet heter Vuescan och är ett skannerprogram och när jag googlat på problemet så är det ingen som hittat någon vettig lösning.
Bild
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"