Det temat du har laddat ner, måste stöda samma widgetar, som temat du micklat inställningarna för widgetarna. Eftersom det är såpass lättviktigt att testa nya teman för WP, så tycker jag att du ska tuta å köra med att byta stil, så ser du hur det blir. Har du inget testställe, så borde du inte ha sönder så mycket, fast du skulle testa massvis med stilar.
Inläggen och bilderna följer med hur du än sku mickla med stilar. Det är stilbundna (t.ex. vissa språk- och widgetgrejser) saker, som man kan hamna att pilla in i den nya stilen.
TIPS;
Bästa sättet att få sönder vilken som helst installation är att glömma göra db- samt filbackup före man börja grejsa. Om man inte är så van med mysql-backupar, så är
http://www.mysqldumper.se/ ett ställe att besöka och ladda hem ett bra verktyg från. Verktyget fungerar också som enkel sql-editor. Före jag bekantade mig med terminalen för mysqldumpar, så var det ett ovärdeligt verktyg för mig. <3
Å andra sidan så pinkar riktiga män inte sittande å riktiga män gör inte backup, på äldre dar får riktiga män då prostataproblem, men har iallafall lärt sig massvis om data recovery redan som unga.