Nordea Certifikat

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
martinkellner

Nordea Certifikat

Inlägg av martinkellner »

Jag håller på att försöka fixa BankID åt min flickvän som kör Nordea. De vägrar ge mig ID på fil eftersom jag kör linux. Hur svårt ska det vara, det är bara att skicka det, mjukvaran lär väl vara samma? Med Swedbank är det ju inga problem. I alla fall, så får man köra med kort i dosa. Jag har fått tag på drivisarna, fått igång dosan och installerat ngt lib-tjohejsan man visst ska ha. Jag har kommit så långt att Nexus ser att det sitter ett kort i dosan men den kallar kortet "okänt", trots att det står att det är aktiverat på Nordeas banksida. Vad göra?

MVH

Martin
martinkellner

Re: Guide: BankID, vilka banker fungerar och inte!

Inlägg av martinkellner »

Fast nu var det ju Nordea och jag kör 10.04. Tycker Unity suger, men det är en annan femma.
jakobia
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Kontakt:

Re: Guide: BankID, vilka banker fungerar och inte!

Inlägg av jakobia »

martinkellner skrev:Fast nu var det ju Nordea och jag kör 10.04. Tycker Unity suger, men det är en annan femma.

Fick Bankid att installeras men sedan går det inte att ladda ner cerifikatet på nordea... dåligt. Dock funderar jag på att testa certifikatet jag har på min xp dator bör ju vara samma.
Användarvisningsbild
Lao Tzu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Nordea Certifikat

Inlägg av Lao Tzu »

"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka

(&?)
Skriv svar

Återgå till "Internet"