SV: Någon som funderar på att skaffa Vista?
Någon som funderar på att skaffa Vista?
Själv håller jag mig nog till XP ett tag till, och Ubuntu givetvis.
Kan du låna mig pengar till det ?

Little John skrev: Kan du låna mig pengar till det ?![]()
![]()
![]()

Det får Bill Gates göra.

Jag kommer snart att bli "upptvingad" till Vista på jobbet.
Skall bli spännande faktiskt... men jag misstänker att det enbart kommer att bekräfta att mitt beslut att slänga bort windows från hemmet var ett bra beslut.. (inte minst för plånboken)
Skall bli spännande faktiskt... men jag misstänker att det enbart kommer att bekräfta att mitt beslut att slänga bort windows från hemmet var ett bra beslut.. (inte minst för plånboken)
blogg @ Gargamel.NU
Nä. Jag ska försöka slippa åtminstone Vista, sen får vi se hur det blir med Windowsversionen efter den. Men fram tills dess så ska förhoppningsvis Ubuntu och XP räcka.
Sen får vi se hur det blir på universitetet, jag kanske får prova Vista där...
Sen får vi se hur det blir på universitetet, jag kanske får prova Vista där...
"When the facts change, I change my mind. What do you do, sir?" -John Maynard Keynes
Mitt naiva bloggande om Linux och Ubuntu
Mitt naiva bloggande om Linux och Ubuntu
Jag kör dualboot med Vista Ultimate och Ubuntu 7.04 beta?3 och det fungerar skitbra.
Kommer köra Vista på jobbet och Ubuntu när jag vill ha skoj eller när jag e hemma.
// rancor
Kommer köra Vista på jobbet och Ubuntu när jag vill ha skoj eller när jag e hemma.
// rancor
XP och tidigare versioner är dugliga. Men med Vista har de spårat ut helt..
Att dom gör s.k "rip-off's" kan jag leva med, men att dom tar åt sig äran för det är bara för mkt.
Sedan denna hetsjakt på piraterna, den är ju värre än häxjakten som fanns för många år sedan.
Visst är piratkopiering fel och jag förstår att dom vill dra åt snaran för dom, men man lär tänka på kunderna med, det finns ju inte direkt någon användanvänlighet kvar.. Man kan ju knappt spara ett textdokument utan att man lär validera sin licens!
"Så länge vi tjänar massa pengar är det lugnt, vi skiter väl i våra kunder!" så känns det lite som Ms tänker nu för tiden.
Sedan att Vista i sig är byggt på en enda stor bugg verkar det som ska vi inte ens tala om..
Jag gillar Windows men Microsoft har gått för långt nu..
Det där var min korta och nedbantade åsikt om Vista.
Jag är nog lite fördomsfull mot Vista med.
Edit: Här är ett roligt klipp med David Pouge på NY Times, som gör en liten jämförelse mellan nyheterna i Windows Vista och Mac OS X.
Edit 2: Kanske skulle ta med länken också.
http://www.wetube.se/2006/12/17/windows ... -mac-os-x/
Att dom gör s.k "rip-off's" kan jag leva med, men att dom tar åt sig äran för det är bara för mkt.
Sedan denna hetsjakt på piraterna, den är ju värre än häxjakten som fanns för många år sedan.
Visst är piratkopiering fel och jag förstår att dom vill dra åt snaran för dom, men man lär tänka på kunderna med, det finns ju inte direkt någon användanvänlighet kvar.. Man kan ju knappt spara ett textdokument utan att man lär validera sin licens!
"Så länge vi tjänar massa pengar är det lugnt, vi skiter väl i våra kunder!" så känns det lite som Ms tänker nu för tiden.
Sedan att Vista i sig är byggt på en enda stor bugg verkar det som ska vi inte ens tala om..
Jag gillar Windows men Microsoft har gått för långt nu..
Det där var min korta och nedbantade åsikt om Vista.
Jag är nog lite fördomsfull mot Vista med.

Edit: Här är ett roligt klipp med David Pouge på NY Times, som gör en liten jämförelse mellan nyheterna i Windows Vista och Mac OS X.
Edit 2: Kanske skulle ta med länken också.

Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 5 gånger.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Innan ni funderar på att skaffa Vista, kolla på den här videon. 
http://youtube.com/watch?v=FVbf9tOGwno

Som ex Vista testare under cirka 2 år så är den här artikeln bra.
http://www.nuxified.org/static/dont_spr ... vista.html
Låt Vista falla på eget grepp...
inte massa FUD om dito.
Feisty med allt 3D bling igång slår det mesta ...
http://www.nuxified.org/static/dont_spr ... vista.html
Låt Vista falla på eget grepp...

Feisty med allt 3D bling igång slår det mesta ...

haha den var underhållande!DimensionX skrev: Innan ni funderar på att skaffa Vista, kolla på den här videon.

Tyckte jag också. 

På vilket sätt? För att han förstör en produkt som kostar ett par tusen? För att han genom att ha fått tag på ett exemplar av produkten faktiskt har gett stöd åt en produkt som han senare häcklar? Jag ser inte riktigt poängen med videon, jag får bara en känsla av att han vill visa upp hur ball han är för att han "vågar" köra ner en dyr sak i papperskorgen.Hund skrev:haha den var underhållande!DimensionX skrev: Innan ni funderar på att skaffa Vista, kolla på den här videon.
![]()
Han säger att det inte gick att installera på hans burk? Hade han inte kunnat visa det först då, så kanske det hade känts som att det fanns någon bakgrund till vad han påstår. Som han gör det nu blir det bara barnsligt.
Fett töntig snubbe. Han borde göra nåt kreativt istället, kanske göra nåt för några som inte har varken dokumentförstörare eller programvaruförpackningar.
Max 350; tecken återstår: 321
Det var lite underhållning bara, man måste inte ta allt på så himla stort allvar. Livet blir så trist och grått då.HellRat skrev:På vilket sätt? För att han förstör en produkt som kostar ett par tusen? För att han genom att ha fått tag på ett exemplar av produkten faktiskt har gett stöd åt en produkt som han senare häcklar? Jag ser inte riktigt poängen med videon, jag får bara en känsla av att han vill visa upp hur ball han är för att han "vågar" köra ner en dyr sak i papperskorgen.Hund skrev:haha den var underhållande!DimensionX skrev: Innan ni funderar på att skaffa Vista, kolla på den här videon.
![]()
Han säger att det inte gick att installera på hans burk? Hade han inte kunnat visa det först då, så kanske det hade känts som att det fanns någon bakgrund till vad han påstår. Som han gör det nu blir det bara barnsligt.
Fett töntig snubbe. Han borde göra nåt kreativt istället, kanske göra nåt för några som inte har varken dokumentförstörare eller programvaruförpackningar.

Videon var nog tänkt att ses lite med glimten i ögat. 

Som student så har jag tilgång till Vista genom Microsoft Acadamy. Så för en gång skull använder man en helt laglig windows installastion.
Efter ha stängt av funktioner som användarkontroll (vet inte exakt vad det heter men man måsta bekräfta typ allt man gör, säkerhet? yeah right!) så är det helt ok att använda. Men det som är nytt och bra är sånt som OS X har haft ett bra tag nu och det är ju inte Beryl precis
Dock är sökfunktionern (som också finns i OS X) riktigt bra.
Och videon där Vista och OS X jämförs är riktigt rolig.
//Björn

Och videon där Vista och OS X jämförs är riktigt rolig.

//Björn
En av mina kompisar har börjat att köra Vista, och hitttills så har det fungerat bra säger han.
Håller med, videon var riktigt kul där man jämförde Vista och OS X, jag skrattade högt ett flertal gånger.
Håller med, videon var riktigt kul där man jämförde Vista och OS X, jag skrattade högt ett flertal gånger.

Att jag postat så mycket här beror inte på att jag är hängiven fan av Bill Gates. 
Jag tycker bara att det vore bra om vi fick igång det här forumet också, sen kommer det postas mest på Ubuntu delen för min del.

Jag tycker bara att det vore bra om vi fick igång det här forumet också, sen kommer det postas mest på Ubuntu delen för min del.

Nej! jag funderar inte på att skaffa Vista till min dator, jag trivs med mitt Linux.
Sen har man ju hört hur mycket problem det är med Vista, men men... Men man måste även tänka på den stora mängden
Sen har man ju hört hur mycket problem det är med Vista, men men... Men man måste även tänka på den stora mängden

- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Vista, aldrig i en dator när mej!
Jag installerade för att testa, men efter mycket kort tid så kraschade det. Under den korta tid jag såg det så kändes det bökigt och jag gillade det inte. Jag installerade sedan ubuntu på den partition där jag lagt vista och det har jag inte ångrat en sekund, det kändes rätt redan från början. Jag tycker xp är helt ok (men lite tråkigt) och har dual boot på denna datorn och bara xp på dedn andra. Men jag har köpt en ny hårddisk till den andra datorn och tänkte installera ubuntu där också i dual-boot med xp. (Kanske lite OT här på slutet ser jag.
)
Jag installerade för att testa, men efter mycket kort tid så kraschade det. Under den korta tid jag såg det så kändes det bökigt och jag gillade det inte. Jag installerade sedan ubuntu på den partition där jag lagt vista och det har jag inte ångrat en sekund, det kändes rätt redan från början. Jag tycker xp är helt ok (men lite tråkigt) och har dual boot på denna datorn och bara xp på dedn andra. Men jag har köpt en ny hårddisk till den andra datorn och tänkte installera ubuntu där också i dual-boot med xp. (Kanske lite OT här på slutet ser jag.

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Jag upplever verkligen inga problem med min Vista eller hur det fungerar. Jag tycker den är skitstabil och fungerar klockrent. Det var bökigt innan man började förstå hur man hittar i kontrollpanelen och inställningar men man måste ge upp gamla klicka och börja söka och då hittar man allt på en gång.