Program för att stresstesta sin burk?

Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Användarvisningsbild
Kirill
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

Program för att stresstesta sin burk?

Inlägg av Kirill »

Hejsan!

Håller på och bråkar med HP samt Komplett åt sambon, då hennes dator mår riktigt dj*vla risigt... Efter 5 minuter så går fläktarna igång och kan ligga på mellan 50-100% i drygt 1 timma, så att vi måste stänga av datorn för att man orkar inte jobba med den.

Har även bevis på att när datorn inte ens används så peakar den kärnorna med 100% på Core 1 och 30-50% på Core 2 för att sen byta plats. Så kan den hålla på i 5-10 minuter, för att sen lugna ner sig.

Eftersom Komplett slängde in Windows 7 och gjorde sina "stresstester" med diverse program, så vill jag nu göra samma sak fast med Linux då vi får hem den. Därför undrar jag vad för program det finns för att stresstesta den så att vi kan ge dem svart på vitt att det är problem med datorn!

Hälsningar
Kirill
Webmaster för
Cracker.se Linux, IT-säkerhet, Mac & Boxee Box!

Mina guider
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=56551
HakanS
Global Moderator
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Program för att stresstesta sin burk?

Inlägg av HakanS »

StressLinux kan kanske vara något.
Skriv svar

Återgå till "Experimentverkstad"