Hej.
det är så att jag har fått låna en usb hårddisk av en arbetskollega med en massa filmer på som är rarade,
dom ligger tex så här. film1/ och i den mappen ligger där ett ex antal mappar med filmer i, så det jag vill göra är att packa upp alla rar filer och få dom att lägga sig på min dator i en mappa som heter film och sen i den ska där skapas en mapp som heter samma som filmen låg i innan, tex film1 och så vidare.
har hittat det här scriptet.
for f in `find /mapp/ -name "*.rar"` ; do unrar e $f ; done
går jag då in i home/tj/film så hamnar alla filmer där, dock så har jag problem med visa filmer ligger i part1.rar, part2.rar så då packar den först upp filmen en gång sen en till och igen tills alla part filerna är slut.
Thomas
automatisk packa upp rar filer.
Re: automatisk packa upp rar filer.
Prova med "*part1.rar" istället?
- Thomas
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Re: automatisk packa upp rar filer.
det kan fungera men då missar jag vanliga rar filerna i stället, för en del heter ju r.00 och så vidare så är där en fil som heter .rar i den mappen, hittade ju en halv lösning på det att ge kommando -o-
for f in `find /mapp/ -name "*.rar"` ; do unrar e -o- $f ; done
så då får den inte skriva över om där redan finns en fil med samma namn.
nu är det bara få dom att packa upp med namn från målmappen som skulle behövas fixas
for f in `find /mapp/ -name "*.rar"` ; do unrar e -o- $f ; done
så då får den inte skriva över om där redan finns en fil med samma namn.
nu är det bara få dom att packa upp med namn från målmappen som skulle behövas fixas