Filezilla håller inte måttet

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Erik Landvall
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

Filezilla håller inte måttet

Inlägg av Erik Landvall »

Filezilla håller minst sagt inte måttet.. skulle kunna svära över det här programmet till döds.
Hänger sig hela tiden, håller på med webbutveckling och kan inte alltid använda git eftersom det ofta rör sig om små js uppdateringar för nya kunder.
ssh kommandot är ett alternativ men vill helst ha tag i något grafiskt. - mest antagligen för att ja inte vet hur det funkar..

har också testat nautulus ftp möjlighet, hänger sig dock med men på andra fronter än filezilla..

Har någon ett underbart tips till en frustrerad ftp'are.. :)
Har inga problem med att donera, men vägrar köpa en licens..
Bloggen: Erik Landvall
Användarvisningsbild
itmannen_online

Re: Filezilla håller inte måttet

Inlägg av itmannen_online »

Erik Landvall skrev:Filezilla håller minst sagt inte måttet.. skulle kunna svära över det här programmet till döds.
Hänger sig hela tiden, håller på med webbutveckling och kan inte alltid använda git eftersom det ofta rör sig om små js uppdateringar för nya kunder.
ssh kommandot är ett alternativ men vill helst ha tag i något grafiskt. - mest antagligen för att ja inte vet hur det funkar..

har också testat nautulus ftp möjlighet, hänger sig dock med men på andra fronter än filezilla..

Har någon ett underbart tips till en frustrerad ftp'are.. :)
Har inga problem med att donera, men vägrar köpa en licens..
Jag har lite svårt att förstå dina problem faktiskt.
Har använt filezilla länge och mycket då jag jobbar en hel del med webbsidor och annat.
Har alltid funkat klockrent. Och vore det något tok med programmet så hade jag utan tvekan märkt det.
Användarvisningsbild
Kirill
Kontakt:

Inlägg av Kirill »

På vilket sätt hänger sig FileZilla?! Vad kör du med för skrivbord? Gnome 2 eller 3, KDE, Xfce eller vad nu resten heter. :)
Webmaster för
Cracker.se Linux, IT-säkerhet, Mac & Boxee Box!

Mina guider
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=56551
I_can_see_the_light
Kontakt:

Inlägg av I_can_see_the_light »

Konstigt att Filezilla bråkar med dig, det har känts stabilt för mig också. Har vid nåt enstaka tillfälle testat gFTP. Det kanske kan vara nåt?

Angående grafiska alternativ för ssh: PAC Manager läste jag om nyss, har inte testat själv dock.
Fujitsu Siemens Lifebook E8020D | Triple boot med CrunchBang, Ubuntu & Windows 7
Erik Landvall
Kontakt:

Nä.. inget problem som ja bara haft nu. Formaterat om (av andra anledningar) och problemen finns där ändå.
Kan ju minnas fel, som frun brukar säga. Kanske skulle testa och instalera om FileZilla innan ja klagar vidare på detta..

- - - - - -

Kör 11.04 classic mode, så det blir väl gnome 2.3 eller nått.

Hur den hänger sig är svårt att beskriva på annat sätt än ja just gjort. Det är alltså sporadiskt. Jag gör inget speciellt. Får gå in i systemteminställningar->systemövervakare och stänga ner programmet som då ligger o sover. (Borde klart finnas en "väck up" knapp (^:

- - - - - -

ska se över PAC Manager.. låter som det kan vara något att titta på oas
Antec

Inlägg av Antec »

Jag har använt filezilla förr men idag använder jag bara gftp!!! Gftp har blivit min favorit.. Filezilla funkade inte dåligt men jag tycker gränssnittet är bättre i gftp, fast det är ju en smak sak såklart!!!
Erik Landvall
Kontakt:

Ja installera om filezilla här nu.. tog ifs inte bort config filerna, men det borde väl knappast ha någon inverkan?
Väntar med spänning över dagen annars för att se om det löste sig :P
I_can_see_the_light
Kontakt:

Inlägg av I_can_see_the_light »

Ibland kan faktiskt config-filerna ställa till med en del bekymmer, så om ditt problem inte blir löst kan du testa att döpa om mappen .filezilla som finns i din hemmamapp till .filezilla.old. När du sedan startar Filezilla kommer en ny sådan att skapas, dock kommer alla dina inställningar vara borta.
Fujitsu Siemens Lifebook E8020D | Triple boot med CrunchBang, Ubuntu & Windows 7
Kurdistan
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av Kurdistan »

I_can_see_the_light skrev:Ibland kan faktiskt config-filerna ställa till med en del bekymmer, så om ditt problem inte blir löst kan du testa att döpa om mappen .filezilla som finns i din hemmamapp till .filezilla.old. När du sedan startar Filezilla kommer en ny sådan att skapas, dock kommer alla dina inställningar vara borta.
+1

Bra tips. Sådant brukar oftast hjälpa.
Påvels blogg:
http://pavel.frimix.se/
Läs länken nedan, innan ni söker hjälp på forumet
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&p=450678
En nära väns svenska Mageia-blogg som jag emellanåt hjälper till. Ta gärna en titt:
http://mageiasv.blogspot.se/
Erik Landvall
Kontakt:

Verkar som om detta har löst sig..
Vart något med den förra installationen verkar det som.

Kan fortfarande hända att den hänger sig, men absolut inte i samma utsträckning..

Kolla lite på PAC Manager, men kom upp lite varningar när jag försökte installera det. Känner inte för att leka för stunden så jag skippar det tills vidare.
Erik Landvall
Kontakt:

Problemet med att filezilla krashar jämt o ständigt, om än mindre så fortfarande för mycket, gjorde att jag testade gFTP istället.
Tycker det är sjukt mycket stabilare än så länge. Rekomenderar den lösningen ifall någon annan har liknande problem som jag hade.

En följ fråga är om att det finns något sätt att exportera alla sparande kontouppgifter som jag har sparat i filezilla och importera dessa i gFTP?
ycc
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Inlägg av ycc »

Det är bra att det finns forum där olika åsikter får komma fram. Jag personligen tycker Filezilla är ett kanonbra program som brukar reda ut svåra situationer med trasslande uppkopplingar etc. Bra att veta att alla inte har samma erfarenhet.
Ubuntu/Linux - Grunder: En introduktion till Ubuntu och Linux
Ubuntu/Linux - Basics: An introduction to Ubuntu and Linux (experimental, automated translation)
Användarvisningsbild
Peetra
Kontakt:

Inlägg av Peetra »

Jag har verkligt stora problem med FileZilla numera. Det gäller flera olika versioner av (*)buntu. Jag använder istället Nautilus och terminalen.

Ftp-protokoll i sig är mångdubbelt långsammare. (Det finns massa dokumentation om det också, men jag talar nog mest av egen erfarenhet)

Dessutom sparas alla lösenorden i klartext i xml-filer via FileZilla....
Antec

Inlägg av Antec »

Tänk på det ;D
Användarvisningsbild
Peetra
Kontakt:

Inlägg av Peetra »

...långsammare än ssh, var det jag ville säga alltså. :)
Erik Landvall
Kontakt:

Peetra skrev:Dessutom sparas alla lösenorden i klartext i xml-filer via FileZilla....
Du råkar inte veta vad dessa filer heter och ligger någonstans?
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"