seg firefox efter varje boot

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
Användarvisningsbild
nisse2
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

seg firefox efter varje boot

Inlägg av nisse2 »

När jag bootar datorn och startar firefox så ta det en stund (10 sek) innan jag kan göra något mer, är det cookies och history som spökar tro ?? (har inte tömt det än)
ubot

Re: seg firefox efter varje boot

Inlägg av ubot »

Det har hjälpt en del att ta bort .mozilla katalogen så att Firefoxs inställningar nollställs. Tänk på att ta backup på dina bokmärken innan du raderar katalogen .mozilla i din Hemkatalog!
Antec

Inlägg av Antec »

Jag vet inte vad det beror på alls.. Men jag undrar varför man inte använder Chrome istället? Det är absolut ingen jag känner som använder FF i dag!!! Men om det strular så är det ju inge bra!!! Dom som använder Chrom är nöjda!!!
Användarvisningsbild
fingal12
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av fingal12 »

Tja jag använder firefox, håller däremot med om att chrome är bra och skulle kunna tänka mig att byta om bara jag kunde få bokmärkena synliga hela tiden på samma sätt som i firefox. 8)
Antec

Inlägg av Antec »

Jag fattar dej inte? bokmärken? Använd Xmarks för att flytta över bokmärken till chromiium!!!
Användarvisningsbild
fingal12

Inlägg av fingal12 »

det är inte det jag menar, jag menar att jag hela tiden ska kunna ha framme mina bokmärken på vänster sida precis som jag har i firefox. 8) hoppas du förstår nu eller?
ubot

Inlägg av ubot »

Ctrl+B fungerar inte i Chromium som i Fx eller? Jag använder Firefox men det beror på att RSS-readern Sage inte finns till Chromium. Dessutom fanns inte NoScript förr i.a.f. till Chromium.
Antec

Inlägg av Antec »

Jag förstår dej..men är det jätteviktigt så att du till och med blir blind av att det finns andra sätt? Det jag menar är just att den funktionen inte är den man tänker på först!!!
Användarvisningsbild
fingal12

Inlägg av fingal12 »

man kanske inte tänker på det som du säger för att det är för enkelt kanske? 8)
Antec

Inlägg av Antec »

fingal12 skrev:man kanske inte tänker på det som du säger för att det är för enkelt kanske? 8)

Chromium är ju så mycket bättre än FF, så för mig är det svårt att försöka rätta till ff och förstå dom fel eftersom jag bara använder det 1% av det jag använder chromium!!!

Har garanterat samma som dej med det du undrade över med för mig är det ingen stor sak alls!!!
Lennie

Inlägg av Lennie »

Jag skulle vilja plocka det bästa från Chromium och FF... Jag stör mig på olika saker i de båda webbläsarna. Vissa saker funkar bättre i FF, andra saker funkar bättre i Chromium. Egentligen tycker jag bättre om Chromium, men för tillfället stör jag mig mer på det som inte funkar så bra i den, så därför använder jag FF och stör mig på det jag inte tycker om i den...
Skriv svar

Återgå till "Internet"