Inloggade användare

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
itmannen_online

Inloggade användare

Inlägg av itmannen_online »

När man tittar på listan på vilka som är online så brukar det inte vara många själar.
Men ett helt gäng bot.
Medlemmar online: Bing [Bot], bobthesob, Google [Bot], itmannen_online, Whitecrawler [Commersial, Social], Yahoo [Bot]
Nu har jag tagit bort dom 2 andra medlemmarna som var online och visar bara mig själv och alla bot :)
Hur kan det komma sig att bot ses som inloggade registrerade användare ?
ubot
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Inloggade användare

Inlägg av ubot »

Det ser ju ut som fler medlemmar är online. ;) Nej, seriöst. Jag vet inte. Jag har inget med forumets administration att göra ö.h.t. :|
Användarvisningsbild
itmannen_online

ubot skrev:Det ser ju ut som fler medlemmar är online. ;) Nej, seriöst. Jag vet inte. Jag har inget med forumets administration att göra ö.h.t. :|
Nu ramlade en talgdank ned.
Kan det månne vara så att man kan sätta sin status att inte synas när man är online ?
ubot
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av ubot »

Det också. Under User Control Panel -> Board preferences -> Edit global settings. Där finns ett alt. som heter Hide my online status.
Användarvisningsbild
itmannen_online

ubot skrev:Det också. Under User Control Panel -> Board preferences -> Edit global settings. Där finns ett alt. som heter Hide my online status.
Nu förstår jag iof inte varför man inte skulle vilja synas.
Men dom har väl sina skäl antar jag.
Edit:
Men jag ser nu att man ser hur många som är dolda. Men inte vilka så klart :)
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"