Jag gillar inte när saker ligger kvar och tar plats.

Ställ dig i din hem-mapp och tryck på Visa och skrolla ner till Visa dolda filer. Radera mapparna som har med virtualbox och göra. Mapparna börjar alltid på . (punkt)Swedish Berserk skrev:Hej! Installerade Virtualbox innan idag och förstod ganska omgående att det inte var något för mig. Så jag gick in och avinstallerade det via Synaptic men jag har inte fått tillbaka allt utrymme på hårddisken. Drygt 1GB har inte kommit tillbaka. Nu är jag inte jätteduktig på filsystemet och var allt kan tänkas ligga men kan man på något sätt köra ett kommando för att få bort allt som har med Virtualbox att göra? Tänker på om man ska köra något purge kommando eller liknande?
Jag gillar inte när saker ligger kvar och tar plats.Och har jag placerat mig i fel kategori ber jag om ursäkt i förhand.
Tack för svar Kurdistan! Gjorde det men fattas fortfarande 800mb tydligen. Jag vet att man inte ska vara så petig med minnet men borde där inte finnas något program som verkligen tar bort alla grejerna? Antagligen har inte Synaptic tagit bort allt trots att jag tryckte markera för total borttagning.Kurdistan skrev:Ställ dig i din hem-mapp och tryck på Visa och skrolla ner till Visa dolda filer. Radera mapparna som har med virtualbox och göra. Mapparna börjar alltid på . (punkt)Swedish Berserk skrev:Hej! Installerade Virtualbox innan idag och förstod ganska omgående att det inte var något för mig. Så jag gick in och avinstallerade det via Synaptic men jag har inte fått tillbaka allt utrymme på hårddisken. Drygt 1GB har inte kommit tillbaka. Nu är jag inte jätteduktig på filsystemet och var allt kan tänkas ligga men kan man på något sätt köra ett kommando för att få bort allt som har med Virtualbox att göra? Tänker på om man ska köra något purge kommando eller liknande?
Jag gillar inte när saker ligger kvar och tar plats.Och har jag placerat mig i fel kategori ber jag om ursäkt i förhand.
Lycka till!
Bra att det löste sig. Ämnet kan vara värdefullt för någon annan som hamnar i samma situation. Du har definitiv inte gjort bort dig. Detta forum är till för er medlemmar och era frågor. Men roligt var det.Swedish Berserk skrev:Okej jag har löst mysteriet.
Innan installation hade jag 281.6GB ledigt.
Efter avinstallation hade jag 280.8GB ledigt.
Sen körde jag igenom denna guiden: http://ubuntuforums.org/showthread.php? ... ight=trash
Då fick jag 280.9GB ledigt.
Och nu har jag kommit på att jag glömt att radera ISO filen jag körde med. Ubuntu 11.04. Och den är på 685.3MB enligt Ubuntu själv. Så ja då är mysteriet löst. Som det kan gå ibland. Jag ber om ursäkt för detta känns en aningen pinsamt själv. Men Kurdistans tips hjälpte i alla fall så jag tackar för hjälpen där. Ni kan radera hela tråden eller hur ni nu vill göra.
Trevlig helg.