Hej GIS-lovers!
Jag håller på en hel del med Open Source GIS både klientprogram och som server. Normalt så använder jag Ubuntu Server 10.04 och diverse klient OS, inklusive Ubuntu för detta. Jag har en "blogg" på http://geosupportsystem.wordpress.com där jag normalt sett kommenterar det jag håller på med så den nyfikne kan hitta tips och ställa ämnesrelaterade frågor där.
Här är jag dock beredd att svara på frågor om Ubuntu och GIS om det är någon som har sådana.
Förvänta inga omedelbara svar, men när jag väl öppnar e-posten och det plingar till från detta forum så skall jag göra mitt bästa att svara.
(Jag är ingen "Hard Core" Ubuntu administratör, men jag har tvingats lösa en hel del problem på vägen, och mina främsta meriter ligger ju inom GIS området.)
GIS för Server och Desktop
Kategoriregler
Här ligger de utförliga instruktionerna vi kan tänkas behöva. Leta här om du tex behöver installera nåt program eller sätta upp någon funktion. Starta inte trådar utan att ha ett svar.
Här ligger de utförliga instruktionerna vi kan tänkas behöva. Leta här om du tex behöver installera nåt program eller sätta upp någon funktion. Starta inte trådar utan att ha ett svar.