Problem med HDMI Ubuntu 11.04 Intel HD

Grafikkort, TV-kort och webbkameror
qashqai
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Problem med HDMI Ubuntu 11.04 Intel HD

Inlägg av qashqai »

Helt ny användare av Ubuntu kan jag tillägga.

Inga problem med dubbla bildskärmar , 1366x768 på laptopen visserligen men lite svarta områden och 1080p på min Lg tv men får bara svart bild där man ser muspekaren men det är allt , har googlat runt men inte blivit klokare.. någon som har något tips ?
Emachines med Intel HD graphics , funkar kanon i win 7.
revoltism
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Problem med HDMI Ubuntu 11.04 Intel HD

Inlägg av revoltism »

HDMI-stödet på Linux är inte helt perfekt alltid vilket är en bieffekt av stängd källkod tyvärr. Nya drivare och uppdateringar kommer hela tiden dock. Så med tiden brukar den här typen av problem lösa sig. Så enklast brukar vara att prova en senare version av sitt grafikkort. Förhoppningsvis löser det problemet annars är det bäst att vänta. Det går naturligtvis gå djupare och försöka hitta ett hack på det också.

När problem dyker upp är det bra om man gör en bugrapport så att utvecklaren får reda på problemet. Det brukar också snabba på en bugfix. Speciellt om många har samma problem. I bland kan man även hitta lösningar i brugrapporter.

Så mitt förslag är att du provar en nyare version av drivrutin till att börja med.

Edit: Välkommen in i gemenskapen också ;)
|- Grafikkort: ATI Radeon X1950 Pro - Moderkort: Asus P5W DH Deluxe - Skärm: LG L225W - Tangentbord: Logitech DiNovo Edge - Mus: Logithech MX Revolution -|
Sold for Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Problem med HDMI Ubuntu 11.04 Intel HD

Inlägg av Sold for Ubuntu »

Jag har också problem med såväl HDMI som VGA på min Compaq Presario CQ50 med Ubuntu 10.04 LTS - Lucid Lynx. "NVIDIA X Server Settings" hittar den andra bildskärmen och kan göra inställningar, men kan inte bekräfta och spara inställningarna.
Får felmeddelande enligt bifogad fil.
"Apply What Is Possible" ger inget önskat resultat tyvärr :-[
Antar att NVIDIA inte är specielt kompatibelt ändå...
Bilagor
CannotApply.jpeg
CannotApply.jpeg (32.3 KiB) Visad 1728 gånger
Skriv svar

Återgå till "Bild"