Går det att "tweaka" upp hur ofta den söker efter trådlöst?

Konfiguration av nätverk, hur man använder Ubuntu som server, och håller sin dator säker
Användarvisningsbild
Kirill
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

Går det att "tweaka" upp hur ofta den söker efter trådlöst?

Inlägg av Kirill »

Hejsan!

Har stört mig lite på att det tar upp mot 1-2 minuter innan den hittar mitt utdelade Internet från min iPhone... Har även märkt av detta då jag sitter hemma och på övriga platser att det tar ett tag innan den hittar något!

Men det som stör mest är, trots att utdelningen är aktiv då jag startar och loggar in datorn, så tar det ändå 1-2 minuter innan den hittar nätet. Ibland måste jag trigga genom att slå av både utdelningen på iPhonen och även döda trådlösa på datorn.

Så går det att tweaka hur fort Ubuntu kan hitta, så att den ser på en gång eller är det lönlöst?

Hälsningar
Kirill
Webmaster för
Cracker.se Linux, IT-säkerhet, Mac & Boxee Box!

Mina guider
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=56551
revoltism
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Går det att "tweaka" upp hur ofta den söker efter trådlö

Inlägg av revoltism »

Känner inte till något sätt... kan eventuellt vara din ISP och då kan du prova byta till googles dns istället (8.8.8.8). Fast detta är en svag punkt på iPhonen så gissar att du inte kommer lyckas.
|- Grafikkort: ATI Radeon X1950 Pro - Moderkort: Asus P5W DH Deluxe - Skärm: LG L225W - Tangentbord: Logitech DiNovo Edge - Mus: Logithech MX Revolution -|
Skriv svar

Återgå till "Nätverk, säkerhet och servrar"