Alla gör en bra insats för forumet. Alla kan något. Ingen skall känna sig oviktig eller inte delaktig i gemenskapen. Det krävs bara en liten insats från alla medlemmar då och då. Utan något krav på ständig närvaro eller delaktighet i någon projekt grupp. Att bara svara en medlem även om du inte på rak hand har det rätta svaret är viktigt. Att alltid skriva "välkommen" till ny medlemmar är viktigt. Att alltid ge någon form av svar är alltid ett bättre alternativ än tystnaden.
Att visa på möjligheter och alternativa OS lösningar som många inte vet existerar. Jag vet att det är så. Jag verkar i verkliga livet ibland företagskunder och vanliga kunder. Nio av tio har ingen kunskap om Linux. Har i bästa fall hört talas om Linux. När det gäller Ubuntu är det om möjligt sämre. Även om Ubuntu förmodligen är det mest kända varumärket för Linux. Såvida ni inte räknar in "Android". I bästa fall tror x-person att jag talar om Ubuntu Cola. Kan bli ganska dråpliga missförstånd :-) Att sprida budskapet om Ubuntu som ett möjligt och fungerande alternativ är en viktig uppgift. Även jag verkar för den här lösningen och känner mig delaktig i en växande rörelse. Jag tittar på forumet med lite andra ögon. Jag ser nu en ökning av medlemmar i forumet. Inte en extrem rusning men ett normalt flöde av nya medlemmar. Att från en total "härdsmälta" i forumet återhämtat sig så bra är anmärkningsvärt. Det är bara fortsätta sprida budskapet till bekanta, släkt, vänner, utbildningsinstitut, arbetsplatser eller var än möjligheten finns. Vad gör jag? Jag försöker men nu mer än någonsin under täckmantel. Av förklarliga skäl.
Att någon gång skriva något negativt om en produkt/X-sak behöver inte i min värld alltid vara en negativ åtgärd. Det skapar ett flöde och intresse för att testa "något".
***/Pink Panther
Alla är betydelsefulla och delaktiga i forumet.
- Pink Panther
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Alla är betydelsefulla och delaktiga i forumet.
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
Re: Alla är betydelsefulla och delaktiga i forumet.
Jag håller med.