Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Grymt faktiskt. Även om jag inte förstod mycket av texten. Har dem tillsammans skapat applikationen i communityn?
Skall vi vara riktigt korrekta är det en medlem "ov1d1u" som skapat TV-MAXE en förbättrad/förändrad "SopCast Player". Men som jag tolkar texten hjälper alla till genom att peka på brister eller fel. Eller genom beröm. Beröm är den viktigaste ingrediensen för framgång.
***/Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Tyvärr valde den att krascha för mig när jag vill kolla BBC men gillar upplägget. Är van med detta från Maemo kommunityt (maemo.org) där de flesta eller i alla fall många projekt går denna väg. En tråd startas upp av en utvecklare varpå användarna får buggtesta och säga vad man tycker. Vilket leder till fler delaktiga i utvecklingen men också i sig funkar som en liten skola för nya utvecklare. Började faktiskt själv utveckla appar lite smått tacka vare detta. Maemo/Meego måste nog vara det bästa kommunity jag någonsin stött på...
|- Grafikkort: ATI Radeon X1950 Pro - Moderkort: Asus P5W DH Deluxe - Skärm: LG L225W - Tangentbord: Logitech DiNovo Edge - Mus: Logithech MX Revolution -|
Nu, funkar BBC igen.. kanske bara var en liten glitch. Synd att den inte har Aljazeera English som måste vara den bästa och mest objektiva nyhetskanalen av alla.
|- Grafikkort: ATI Radeon X1950 Pro - Moderkort: Asus P5W DH Deluxe - Skärm: LG L225W - Tangentbord: Logitech DiNovo Edge - Mus: Logithech MX Revolution -|
Jag har samma problem för tillfället. Men har faktiskt samma fenomen i "SopCast Player". Men jag är lite osäker på vad det är som skapar den här kraschen. Det känns som Linux-kärnan rusar och låser allting. Är det VLC, Linux-kärnan eller grafiska beståndsdelar ?. Har faktiskt inte aning. Är inte tillräckligt kompetent för att gör en riktig felsökning.
***/Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Inte alla kanaler fungerar. Men de allra flesta är aktuella. Har någon tillgång till aktuell ( sop: adress ) till icke fungerande kanaler är det välkommet.
Avinstallera TV-Maxe/How do I completely uninstall TV Maxe ?:
Trevligt litet program det där.
Någon som vet var jag kan hitta en lista med "sop adresser" för engelskspråkiga kanaler (helst utan undertext), och gärna hd kanaler.
Labbe skrev:Trevligt litet program det där.
Någon som vet var jag kan hitta en lista med "sop adresser" för engelskspråkiga kanaler (helst utan undertext), och gärna hd kanaler.
Det var inte helt enkelt. Men efter lite undersökande arbete. Så lyckades jag hitta rätt djungeln.