Natty + Gnome 3 = shaky shaky!

Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Användarvisningsbild
Kirill
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

Natty + Gnome 3 = shaky shaky!

Inlägg av Kirill »

Hejsan alla!

Eftersom jag skrev en guide för Gnome 3 för ett tag sedan, så tänkte jag nu även dela med mig att efter senaste uppdateringen så mår Gnome 3 verkligen Inte bra!

Kod: Markera allt

WARNING: Application 'gnome-settings-daemon.desktop' killed by signal
Eftersom jag gjorde en "partial update" igårmorse så uppdaterades en hel del filer på systemet. I och med denna uppdatering så flippar Gnome 3 rätt rejält, genom att helt enkelt logga ut dig om du gör något helt vanligt.

Nu på morgonen så har detta hänt mig två gånger, senaste gången var då jag skulle starta upp en youtube-länk här från forumet. ::)

Tänkte bara dela med mig av detta, så att fler vet om att det kan vara lite skakigt på vägen. *hehe*

Hälsningar
Kirill
Webmaster för
Cracker.se Linux, IT-säkerhet, Mac & Boxee Box!

Mina guider
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=56551
Användarvisningsbild
lassekongo83
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Natty + Gnome 3 = shaky shaky!

Inlägg av lassekongo83 »

Körde en uppdatering förut och kan inte säga att jag stött på några problem ännu. Jag var dock tvungen att ändra mina extensions så att de blev kompatibla med 3.0.2. Det gör man lättast genom att öppna metadata.json filerna där man har sina extensions installerade, och så ändrar man bara 3.0.1 till 3.0.2. :)

Jag kör också gnome-shell i VirtualBox och installerade allt jag behövde i en minimal Ubuntu installation.
Bowmore

Inlägg av Bowmore »

Eftersom varken Gnome 3 eller Gnome Shell är en del av Gnome/Ubuntu så flyttar jag tråden till Experimentverkstad.
revoltism
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av revoltism »

Har inte heller några problem.. jag använder dock ricotz PPA utöver gnome3-teams PPA vilket kanske gör skillnad.. Jag använde också en Minimal iso för min installation.
|- Grafikkort: ATI Radeon X1950 Pro - Moderkort: Asus P5W DH Deluxe - Skärm: LG L225W - Tangentbord: Logitech DiNovo Edge - Mus: Logithech MX Revolution -|
Användarvisningsbild
Kirill
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

Inlägg av Kirill »

Tänkte dela med mig av mera info nu såhär i efterhand...

Sitter just nu på en helt clean installation av Natty, sen in med Gnome 3 enligt min guide och hela systemet mår dåligt! Sitter inloggad just nu på Ubuntu Classic men inte ens det är classic längre.

Unity är fortfarande kvar som standard, trots att gnome-tweak-tool säger att jag använder standardtemat för Gnome 3. :-X Så jag kör just nu en mix av Gnome 3 och Unity (trots att Unity ska vara borta)...
Webmaster för
Cracker.se Linux, IT-säkerhet, Mac & Boxee Box!

Mina guider
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=56551
revoltism
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av revoltism »

Frågan är om inte Oneiric kanske är ett bättre alternativ? Jag gjorde om min install efter att jag hörde av Bowman att GS blivit tillgängligt i Oneiric. Efter lite inledande problem så har jag nu en fullt fungerande GS men med Oneiric istället. Min minimal+gnome3 install funkade lite bättre men tror att Oneiric kommer komma kapp snart. Gnome3-team PPA:n har ju senare versioner av GS och så. Fast det finns ju alltid en risk med försläppt programvara...
|- Grafikkort: ATI Radeon X1950 Pro - Moderkort: Asus P5W DH Deluxe - Skärm: LG L225W - Tangentbord: Logitech DiNovo Edge - Mus: Logithech MX Revolution -|
Skriv svar

Återgå till "Experimentverkstad"