Egen kategori för LXDE (Lubuntu)?
- Ganymedes
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Egen kategori för LXDE (Lubuntu)?
Är det inte läge för en egen kategori för LXDE (Lubuntu) under "Skrivbordet"?
// Peter
// Peter
Re: Egen kategori för LXDE (Lubuntu)?
Jo, det börjar bli dags nu då Lubuntu fr.o.m 11.10 kommer att bli ett officiellt derivat precis som Kubuntu och Xubuntu. Beslutet togs på UDS-O men inget officiellt tillkännagivande har kommit än vad jag sett.
Frågan berör forumet så jag flyttade tråden dit. Framåt 11.10 kanske det börjar bli dags för en egen kategori tycker jag. Frågor om utvecklingsversioner brukar vi ju ta i experimentverkstaden.
- Ganymedes
Ok, då vet jag.
// Peter

// Peter
Här lite mer info om status från Julien Lavergne som är projektledare och utvecklare för Lubuntu:
Ref: https://lists.launchpad.net/lubuntu-des ... 03888.htmlJust to keep you informed, we are on track for official status. It will be technically official when the ISO will be available, and when I will do the official announcement. However, we are pretty confident that it will be OK soon (it's a question of weeks). All technical issues are identified and people are working on them.
Jag är öppen för att skapa en egen kategori för Lubuntu genast, ifall det får mer understöd.
Jag lyfter upp den frågan till Support-teamet under dagen så får vi ta ställning till det där.Peetra skrev:Jag är öppen för att skapa en egen kategori för Lubuntu genast, ifall det får mer understöd.
Vi kommer att inkludera Lubuntu, inkl som en dist under Skrivbordet, så fort Lubuntu teamet har fått allt på plats vilket de tror att de klarar av på några veckor 

- Ganymedes
Se där, vad trevligt!
// Peter

// Peter
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Jag är påPeetra skrev:Jag är öppen för att skapa en egen kategori för Lubuntu genast, ifall det får mer understöd.

Så fort Lubuntu är officiellt tekniskt godkända och därmed en i familjen så lägger vi in Lubuntu, då bl.a en egen kategori. Julien Lavergne har som mål att detta är klart till alpha2 vilket är om ca tre veckor. Så hav tålamod