Om man klickar längst uppe till vänster på bildskärmen på Ubuntu symbolen kommer man till en massa program/genvägar. Det finns en list inne där det står "sök". Tanken är väl att det ska vara nåt liknande som på KDE och Nepomuk:
http://nepomuk.kde.org/
Men det går inte skriva nåt på sök när jag testar? Är det en framtida funktion eller går det att aktivera den på något sätt?
Sökfunktionen i nya 11.04 Unity
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Sökfunktionen i nya 11.04 Unity
Senast redigerad av 1 johnh3, redigerad totalt 28 gånger.
Re: Sökfunktionen i nya 11.04 Unity
Nix, men det verkar vara en bugg som fortfarande inte är löst, så avsluta och sätt upp upp "dashen" igen så ska det fungera.johnh3 skrev: Men det går inte skriva nåt på sök när jag testar? Är det en framtida funktion eller går det att aktivera den på något sätt? (se skärmbilden)
-
Ok, tack för rådet.
-
Jag vet inte riktigt vad du menar med att avsluta och sätta upp "dashen" igen?Bowmore skrev:Nix, men det verkar vara en bugg som fortfarande inte är löst, så avsluta och sätt upp upp "dashen" igen så ska det fungera.johnh3 skrev: Men det går inte skriva nåt på sök när jag testar? Är det en framtida funktion eller går det att aktivera den på något sätt? (se skärmbilden)
-
Installerade om allt igen och nu funkar det.