Kallelse till gemenskapsmöte den 27/4
-
- Global Moderator
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Kallelse till gemenskapsmöte den 27/4
Onsdagen den 27/4 kl. 20.30 kommer vi att ha ett möte i vår IRC-kanal #ubuntu-se-mote.
Punkter på dagordningen:
* Presentation av Team Leader och Team Contact.
* Planering av release-fester.
* Avrapportering från projektgrupperna.
Mer information om mötet finns att läsa här: https://wiki.ubuntu.com/SwedishTeam/M%C ... %C3%B6te10
Välkommen
/ Håkan
Punkter på dagordningen:
* Presentation av Team Leader och Team Contact.
* Planering av release-fester.
* Avrapportering från projektgrupperna.
Mer information om mötet finns att läsa här: https://wiki.ubuntu.com/SwedishTeam/M%C ... %C3%B6te10
Välkommen
/ Håkan
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Re: Kallelse till gemenskapsmöte den 27/4
might be there
- fd.svensson
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Den 2 månaders provperioden är slut. Vi har tydligt märkt att IRC- möten inte fungerar, varför envisas du med att ha dem kvar där? Hur många var ni sist efter jag lämnat mötet, jo 3 stycken!! Det är helt otroligt att du som just nu leder ubuntu-se.org kör över medlemmarna på det viset.

IRC är det man använder för saker som dessa, det är det som fungerar smidigast.fd.svensson skrev:Den 2 månaders provperioden är slut. Vi har tydligt märkt att IRC- möten inte fungerar, varför envisas du med att ha dem kvar där? Hur många var ni sist efter jag lämnat mötet, jo 3 stycken!! Det är helt otroligt att du som just nu leder ubuntu-se.org kör över medlemmarna på det viset.

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- fd.svensson
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Naturligtvis i Normala fall, inte när medeltalet som kommer på mötena består av fem (5) stycken personer utav c:a 200. Då är det bättre att skapa en egen mötestråd på forumet. Då du inte varit med de sista ggr.erna Hund, så förstår jag om du missat att sedan jag gick med på mötena så har vi som flest varit sju (7) stycken på mötet. Näst sist var HakanS tvungen att hoppa av, då blev vi bara fyra (4) stycken, Naturligtvis tyckte HakanS och Christoffer då att vi var för få att hålla något möte, förra gången var vi enbart fyra (4) stycken från början. Då sa jag till att vi var för få, men HakanS och Christoffer envisades ändå med att hålla mötet, fast jag sa till och loggade ut så fort jag hört hur många vi var. Det betyder att de var tre (3) stycken på förra bestämmande mötet.Hund skrev:IRC är det man använder för saker som dessa, det är det som fungerar smidigast.fd.svensson skrev:Den 2 månaders provperioden är slut. Vi har tydligt märkt att IRC- möten inte fungerar, varför envisas du med att ha dem kvar där? Hur många var ni sist efter jag lämnat mötet, jo 3 stycken!! Det är helt otroligt att du som just nu leder ubuntu-se.org kör över medlemmarna på det viset.
Detta låter som det ni hade en gång tidigare, när några få bestämde vad alla andra skulle göra. Vad händer om det bara kommer 2 eller 1 på mötet, har de / den också bestämmande rätt?
Nej börja om att ha mötena på forumet tills vi i allafall är uppe i 10-15 personer på mötena. Det är fel att så få (Jag har varit en av dem) ska bestämma över så många.

-
- Global Moderator
Jag räknar med att vi är mellan 10 och 20 aktiva medlemmar i LoCot.
Att 1/4 av dessa kommer på mötena får väl anses OK.
Att 1/4 av dessa kommer på mötena får väl anses OK.
-
- Global Moderator
Påminnelse.
- Kirill
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Ser att vi har två bootar inne i kanalen 

Webmaster för
Cracker.se Linux, IT-säkerhet, Mac & Boxee Box!
Mina guider
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=56551
Cracker.se Linux, IT-säkerhet, Mac & Boxee Box!
Mina guider
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=56551
-
- Översättare
Räkna en bot som ersättning för mig då eftersom som jag tänkt vara med men missade det