Phatch osynlig
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
-
Phatch osynlig
Hej.
Skall redigera massa bilder och letade lite efter program. Phatch verkar poppis och bara att klicka på get software. Men sen då? Hittar det inte, kan inte söka på det, men den finns i installerad mjukvara. Nån som har stött på detta?
/Calle
Skall redigera massa bilder och letade lite efter program. Phatch verkar poppis och bara att klicka på get software. Men sen då? Hittar det inte, kan inte söka på det, men den finns i installerad mjukvara. Nån som har stött på detta?
/Calle
Re: Phatch osynlig
Verkar som att bara CLI blivit installerat om du inte hittar det under Program.
Kolla i Synaptic om paketet phatch är installerat. Om inte, installera det och se om det dyker upp i menyn.
Kolla i Synaptic om paketet phatch är installerat. Om inte, installera det och se om det dyker upp i menyn.
-
Moment 22. Jag är administratör men för att ändra i synaptic måste jag vara administartör. Fan, nu är jag inne på 3:e följdfelet. Jobbigt.
Vad är problemet?Hellraiser skrev:Moment 22. Jag är administratör men för att ändra i synaptic måste jag vara administartör. Fan, nu är jag inne på 3:e följdfelet. Jobbigt.
Programmet Phatch finns i Ubuntus förråd och installeras enklast via Programcentralen för Ubuntu. Är det det du gjort?
-
Japp, och allt såg grönt ut, men jag har liksom inget sätt att starta programmet.
/Calle
/Calle
Kolla i menyn under Program > Grafik.Hellraiser skrev:Japp, och allt såg grönt ut, men jag har liksom inget sätt att starta programmet.
-
Lyser med sin frånvaro...
Det tyder på att du inte installerat programmet korrekt eller att något gått snett. Troligen så har du bara installerat CLI-delen.
Prova att installera GUI-delen med kommandot
Prova att installera GUI-delen med kommandot
Kod: Markera allt
sudo apt-get install phatch