Phatch osynlig

Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Hellraiser

Phatch osynlig

Inlägg av Hellraiser »

Hej.

Skall redigera massa bilder och letade lite efter program. Phatch verkar poppis och bara att klicka på get software. Men sen då? Hittar det inte, kan inte söka på det, men den finns i installerad mjukvara. Nån som har stött på detta?

/Calle
Bowmore

Re: Phatch osynlig

Inlägg av Bowmore »

Verkar som att bara CLI blivit installerat om du inte hittar det under Program.

Kolla i Synaptic om paketet phatch är installerat. Om inte, installera det och se om det dyker upp i menyn.
Hellraiser

Inlägg av Hellraiser »

Moment 22. Jag är administratör men för att ändra i synaptic måste jag vara administartör. Fan, nu är jag inne på 3:e följdfelet. Jobbigt.
Bowmore

Inlägg av Bowmore »

Hellraiser skrev:Moment 22. Jag är administratör men för att ändra i synaptic måste jag vara administartör. Fan, nu är jag inne på 3:e följdfelet. Jobbigt.
Vad är problemet?

Programmet Phatch finns i Ubuntus förråd och installeras enklast via Programcentralen för Ubuntu. Är det det du gjort?
Hellraiser

Inlägg av Hellraiser »

Japp, och allt såg grönt ut, men jag har liksom inget sätt att starta programmet.

/Calle
Bowmore

Inlägg av Bowmore »

Hellraiser skrev:Japp, och allt såg grönt ut, men jag har liksom inget sätt att starta programmet.
Kolla i menyn under Program > Grafik.
Hellraiser

Inlägg av Hellraiser »

Lyser med sin frånvaro...
Bowmore

Inlägg av Bowmore »

Det tyder på att du inte installerat programmet korrekt eller att något gått snett. Troligen så har du bara installerat CLI-delen.

Prova att installera GUI-delen med kommandot

Kod: Markera allt

sudo apt-get install phatch
Skriv svar

Återgå till "Bildhantering"