Mobiltelefon från 3 - behöver råd
Mobiltelefon från 3 - behöver råd
Hejsan!
Nu är det snart dax att byta telefon.
Är det någon som har erfarenheter från dessa telefoner från 3?
http://www.tre.se/Privat/Mobiltelefoner/Mobiler/
Nu är det snart dax att byta telefon.
Är det någon som har erfarenheter från dessa telefoner från 3?
http://www.tre.se/Privat/Mobiltelefoner/Mobiler/
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Mobiltelefon från 3 - behöver råd
Huawei ETS 6630 är nog vad du ska satsa på. 

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Köpte nyligen en HTC Gratia (kallas Aria i USA) av Tre och är mycket nöjd med den (Andriod 2.2). Har iofs bara 3,2" skärm men kostar bara ca 2.500 brutto. De andra med 4" skärm är i de flesta fall avsevärt dyrare.
Du skall väl ha Android iallafall? I "market" finns fräcka appar för alla ändamål, som t ex Transdroid, ConnectBot m m för att sköta sin server hemma.
Du skall väl ha Android iallafall? I "market" finns fräcka appar för alla ändamål, som t ex Transdroid, ConnectBot m m för att sköta sin server hemma.
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
- johanre
- Serveradmin
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Vad har du för krav på att telefonen skall kunna göra?
Inte så stora faktiskt. Det primära att den ska kunna användas som mobilt internet till min bärbara. Sen vill jag kunna få in google kalender, google mail. Surfa rundor ibland hade också varit bra. GPS vid cykelrundor är kanske inte helt fel heller.johanre skrev:Vad har du för krav på att telefonen skall kunna göra?
Synka den mot program i ubuntu behöver jag inte, förutom mot rhythmbox när det gäller musik och podcasts.
Den ser inte riktigt mobil ut tycker jag. Får man ner den i fickan tro?bjoost61 skrev:Huawei ETS 6630 är nog vad du ska satsa på.

Den ser fiffig ut.
Har du erfarenheter från att använda den som modem?
Nope, aldrig provat. Men jag hade min gamla Hero som modem en hel del gånger. Bl.a. när jag fick rustat i lyan, då kopplade jag in datorn i köket, anslöt till grannens trådlösa på telefonen och delade ut det till min dator.axel112 skrev:Den ser fiffig ut.
Har du erfarenheter från att använda den som modem?

- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Jag har en Gratia. Den fungerar bra med både teethering och som ap. Dessutom är den inte så fruktansvärt dyr 
Edit
Med 3 köper man iof telefon efter hur mycket man ringer u???

Edit
Den verkar som den kan klara det mesta.Hund skrev:Nope, aldrig provat. Men jag hade min gamla Hero som modem en hel del gånger. Bl.a. när jag fick rustat i lyan, då kopplade jag in datorn i köket, anslöt till grannens trådlösa på telefonen och delade ut det till min dator.axel112 skrev:Den ser fiffig ut.
Har du erfarenheter från att använda den som modem?Sedan har jag använt det här och där när jag hade min laptop och det var aldrig några problem.

Hur upplever du att touchtangentbordet fungerar?mcNisse skrev:Jag har en Gratia. Den fungerar bra med både teethering och som ap. Dessutom är den inte så fruktansvärt dyr
Edit
Jag tycker det funkar bra på Gratian, trots stora fingrar.
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Det går bra. Mycket tack vare rättstavningen. Har stora fingrar. Detta är skrivet på gratian.
Det verkar ju finemang.
LG x2 verkar ju inte fel den heller. Men den är ju rysligt stor.

Ett bra tangentbord är SwiftKey! Speciellt i och med betan som finns ute att testa, då kan man skriva precis hur tokigt som helst så förstår den ändå vad man försöker skriva. Ska jag skriva "försök" men stavar det "firdock" så fattar den ändå att det är ordet "försök" jag försöker skriva.

Stor? Mja, lagom tycker jag.axel112 skrev:Det verkar ju finemang.![]()

USB-tethering har fungerat på min HTC Legend rakt-ut-ur-lådan både före och efter jag rotade den. Eftersom LG Optimus 2X också kör Android 2.2 skulle det förvåna mig om det inte gick på den.
Håller också med om att SwiftKey är en himla bra uppfinning. Rättstavningen är mycket bättre än den inbyggda och dessutom "känns" det bättre att skriva på. Väl värt sina ~13 kr
Håller också med om att SwiftKey är en himla bra uppfinning. Rättstavningen är mycket bättre än den inbyggda och dessutom "känns" det bättre att skriva på. Väl värt sina ~13 kr

Härligt! Just nu lutar det åt gratian.m!rage skrev:USB-tethering har fungerat på min HTC Legend rakt-ut-ur-lådan både före och efter jag rotade den. Eftersom LG Optimus 2X också kör Android 2.2 skulle det förvåna mig om det inte gick på den.

Och nu har 3 tagit bort Gratian! Tjooohooo!axel112 skrev: Härligt! Just nu lutar det åt gratian.

edit: Vilket innebär att jag är som aftonbladet eller expressen.

Du kan köpa min. Den är tydligen redan museiföremål efter några veckor. Fort går det!