Jag funderar ibland runt den där tredelade Ubuntu-menyn som i regel används, den med Program, Platser och System. Det känns helt otänkbart för mig att ha en sån hysteriskt utrymmeskrävande sak i min panel, men samtidigt kan jag ibland sakna den där uppdelningen.
Jag kan tänka mig åtminstone två bra lösningar på problemet, och nu undrar jag om dom kanske rentav finns. Den första varianten skulle vara att helt enkelt byta ut texten mot ikoner, typ en Ubuntu-logga för Program, en mapp för Platser och typ ett kugghjul eller nåt för System. Den andra lösningen skulle vara en enda knapp, fast att menyn som kommer upp är uppdelad i tre spalter.
Är det nån som vet ifall nån av varianterna finns att hämta nånstans?
Den tredelade menyn
Re: Den tredelade menyn
Högerklicka, välj Lägg till i panel -> Huvudmeny så skapas en meny där allt är samlat under en ikon.
- Svento
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Re: Den tredelade menyn
Ja huvudmenyn har jag använt i alla år eftersom den tredelade tar för mycket plats i panelen. Ingen som vet svar på min fråga, huruvida det finns en tredelad meny där texten är ersatt av tre ikoner?m!rage skrev:Högerklicka, välj Lägg till i panel -> Huvudmeny så skapas en meny där allt är samlat under en ikon.