Hallå alla Ubuntu Mästare på detta forum...
Lägger upp denna tråd på Ubuntu forumet med förhoppning att finna en person som besitter både kunskapen, viljan samt erfarenheten att hjälpa en icke så kunnig person i sina problem mot ERSÄTTNING !
ALLMÄN INFORMATION
Jag har en server burk med Ubuntu Desktop installerad på inkl. alla nödvändiga uppdateringar samt samtliga paket av Php5, MySql-server, phpMyAdmin och Apache 2.
Dock är det vissa "slutgiltiga" funktioner som måste konfigureras för att servern skall passa mina krav och behov. Dessa ”inställningar” lyckas jag tyvärr inte med själv och därav denna tråd !
UPPDRAGET
Uppdraget är att konfigurera en sk. LAMP server i Ubuntu Desktop miljö så att servern klarar mina behov och krav. I skrivandets stund så är det mycket tänkbart att vissa funktioner / behov inte nämns som kan bli aktuella, men det som servern skall kunna hantera är följande.
* Att jag snabbt och enkelt skall kunna lägga upp hemsidor som jag jobbar med för att kunna testa dessa och dess olika funktioner, samt att även kunna visa dessa på nätet.
* Att kunna skicka mail från hemsidors kontaktformulär via servern.
* Att kunna logga in på servern externt om jag måste uppdatera, ändra eller lägga till / ta bort något material om jag inte är inne på "kontoret" utan är ute på "fältet" och arbetar.
* Att kunna lägga upp / skapa "användare" för ev. "kunder" som vill kunna ha sin hemsida på min server så att dessa sen har möjlighet till att logga in på servern för att kunna uppdatera sin hemsida.
* Servern skall kunna hantera hemsidor med Php funktioner, MySql, Mail hantering (skicka e-post via kontaktformulär / ta emot privat e-post), samt hantera Flash hemsidor med videostreming, mp3 uppspelning och alla andra tänkbara krav som en hemsida kan tänkas kräva.
KVALIFIKATIONER
För att slippa icke kunniga personer som inte kommer göra annat än att ta min tid i anspråk så vill jag att du läser följande NOGA.
Du skall VETA med dig att detta är något du KAN göra / hjälpa mig med.
Du skall på ett enkelt och pedagogiskt sätt kunna förklara dig utan att det blir i termer som enbart skaparen av universum förstår.
Du skall ha tålamod med att jag kan massa saker i livet men inte det just DU kan inom detta. Därför skall du visa respekt över att jag inte är insatt i Ubuntu, Servers, eller hur man gör alla kommandon, inställningar och konfigurationer som behövs göras.
Du får gärna återkoppla på denna tråd om det finns frågor eller funderingar som kan hjälpa dig att lättare och snabbare förstå / lösa mina problem.
Du skall INTE kontakta mig om du vet med dig att du INTE kan hjälpa mig !
ERSÄTTNING
Med tanke på att operativsystemet är installerat samt alla "nödvändiga" paket är nedladdade och installerade så räknar jag med att detta är ett "jobb" på max 2-3 timmar, samt att även viss support kan komma att bli aktuell efteråt om jag får problem eller har frågor som berör serverns inställningar och dess funktioner.
För "rätt" person så utgår självklart ersättning ! Skicka därför ett mail med vad du önskar i ersättning för att göra detta "jobb" om du VET med dig att du kan hjälpa mig med detta.
DEADLINE
Snarast möjligt eller enligt Ök.
Dock är mitt krav / önskemål att få vara med när detta görs så att jag kan passa på att lära mig så mycket som möjligt under arbetet kring MIN server samt få en bättre förståelse i hur allt funkar rent praktiskt när allt är klart.
Detta innebär att detta "jobb" måste göras inom en radie av max 10 mil från Örebro. Antingen hos dig eller mig ! Dock på säker plats som känns trygg för båda parter ! !
AVSLUTNING
Hoppas att detta har varit en bra sammanställning av uppdraget. Sist vill jag enbart påminna att jag enbart önskar svar från dig som VET att du kan hjälpa mig samt är någorlunda pedagogisk så att du enkelt och sakligt kan förklara hur jag arbetar i min server när detta är klart.
Viss eventuell "telefon support" måste ingå i priset om det skulle vara av behov.
Skulle det ändå finnas frågor efter alla denna text så går det bra att ställa dessa till min e-post adress. Till samma adress skickar Ni även Er önskade kostnad för denna ”triviala” insatts.
Bästa förhoppningar
Mattias
msvenzon(at)hotmail.com
OBS: Svara inte på denna tråd här på forumet. Kontakta mig direkt i stället. När problemet är ”löst” så tar jag bort tråden.
Konfigurera LAMP server i Örebro (10 mil) mot ersättning !
Re: Konfigurera LAMP server i Örebro (10 mil) mot ersättning
Jag är inte intresserad.
Men jag undrar om någon vet vad timtaxan är för en IT-tekniker som "rycker ut" för att ordna till en server?
Själv tar jag 10kr/min för telefonsupport.
Men jag undrar om någon vet vad timtaxan är för en IT-tekniker som "rycker ut" för att ordna till en server?
Själv tar jag 10kr/min för telefonsupport.