Jag ska testa den. Har inte testat 11.04 själv ännu faktiskt.

Efter första uppstart efter installationen hängde sig Ubuntu, eller rättare sagt, det fanns inga paneler eller menyer att gå in i utan jag var tvungen att starta om datorn för att allt skulle fungera som det skulle.fingal12 skrev:Skulle gärna vilja testa den, försökte med att först installera på usb-minne och sen boota från den, efter en lång lång väntan kom jag så småningom till den vanliga ubuntu skärmen innan man kommer till skrivbordet alltså, sen fick jag bara en massa olika siffror och den fastnade där. Samma hände med alpha 1, 2 samt 3. Så ursäkta om jag uttrycker mig synnerligen besviken på det hela. Kör för tillfället ubuntu 10.10 men skulle åtminstone vilja testa, men som sagt det går inte.Någon vänlig själ som skulle vilja hjälpa ett frågetecken, dvs mig?![]()
Den mest aktuella är denna:ZX Spectrum skrev:Finns det någon lathund till vilka snabbknappar man kan använda med Unity?
Kod: Markera allt
sudo lshw -C network
*-network
description: Wireless interface
product: AR2427 Wireless Network Adapter (PCI-Express)
vendor: Atheros Communications Inc.
physical id: 0
bus info: pci@0000:02:00.0
logical name: wlan0
version: 01
serial: 1c:4b:d6:f2:e8:73
width: 64 bits
clock: 33MHz
capabilities: pm msi pciexpress bus_master cap_list ethernet physical wireless
configuration: broadcast=yes driver=ath9k driverversion=2.6.38-7-generic firmware=N/A ip=192.168.0.104 latency=0 link=yes multicast=yes wireless=IEEE 802.11bg
resources: irq:17 memory:fbff0000-fbffffff
... och dags för att förbereda för Oneiric (11.10)Swedish Berserk skrev:Det är bara tolv dagar kvar tills den färdiga versionen släpps
Det beror nog på den du frågar, men för min del har det blivit hyfsat stabilt (två datorer) under de senaste veckornas buggrättningar. Dessutom har Unity utvecklats och blivit riktigt bra. Trodde nog inte för 1-2 månader sen att jag skulle överge Classic men så blir detSwedish Berserk skrev:Upplevs det som stabilt?
sudo add-apt-repository ppa:davidc3/books-lens
sudo apt-get update
sudo apt-get install unity-books-lens
Hehe jo visst är det så.Bowmore skrev:... och dags för att förbereda för Oneiric (11.10)Swedish Berserk skrev:Det är bara tolv dagar kvar tills den färdiga versionen släpps![]()
Det beror nog på den du frågar, men för min del har det blivit hyfsat stabilt (två datorer) under de senaste veckornas buggrättningar. Dessutom har Unity utvecklats och blivit riktigt bra. Trodde nog inte för 1-2 månader sen att jag skulle överge Classic men så blir detSwedish Berserk skrev:Upplevs det som stabilt?Samtidigt ska man vara medveten om att mellanreleaser (mellan LTSer) inte är lika stabila, framför allt nu när man utveckar en helt ny skrivbordsmiljö. Unity är inte klar vilket var väntat med tanke på att det tar tid att utveckla en ny användarvänlig skrivbordsmiljö men enligt mig tillräckligt bra för att kunna jobba i.
Ska du prova Natty så föreslår jag att du tar backup på dina filer om du inte har en separat /home förstås. Sen nyinstallera så slipper du uppgraderingsstegen 10.04 -> 10.10 -> 11.04, vilket säkert kommer att strula på vägen. Väntar du till 12.04, nästa LTS, så kan du ta det i ett steg.
Sen är ju en LTS alltid en LTS, dvs stabil, etc. så ett tips är att skaffa en USB-enhet och installera (ej live) på den för att testa hur det fungerar på din hårdvara och sen ta ett beslut. Går något långsammare men i övrigt samma sak som en installation på HDD.