softwarecenter i ubuntu 10.10
softwarecenter i ubuntu 10.10
Hei
En venn har nå lastet ned ubuntu for meg. Men jeg kikker etter det såkalte softwarecenter hvor jeg kan laste ned mange applikasjoner. Det skulle være på toppen til venstre aplication - places -system. Jeg bruker ubuntu 10.10 og kan ikke finne det ?
Vidar Meyer
En venn har nå lastet ned ubuntu for meg. Men jeg kikker etter det såkalte softwarecenter hvor jeg kan laste ned mange applikasjoner. Det skulle være på toppen til venstre aplication - places -system. Jeg bruker ubuntu 10.10 og kan ikke finne det ?
Vidar Meyer
Senast redigerad av 1 vm69, redigerad totalt 28 gånger.
Re: softwarecenter i ubuntu 10.10
Hejsan!
Det ska finnas under "applications".
Om det inte finns där kan du kolla om det blivit inaktiverat genom att högerklicka på "applications - places - system" och sedan välja edit menu.
Det ska finnas under "applications".
Om det inte finns där kan du kolla om det blivit inaktiverat genom att högerklicka på "applications - places - system" och sedan välja edit menu.
Hei og takk for raskt svar
Akonaditray
Analyse diskplass
Håndter utskriftsjobber
kalkulator
søk filer
ta skjermdump
tegnkart
teksteredigering
terminal
Tracker søkerverktøy
Og jeg kan ikke finne softwarecenter noe sted. Måtte se om jeg har riktig versjon ubuntu og jeg står oppført med ubuntu 10.10 Maverick. Hvor i alle dager kan dette ligge hen ?

Øverst på siden ser jeg et blått icon som er main meny. Når jeg trykker på denne kommer det opp grafikk, internett etc og litt lengre ned tilbehør, steder og system. Jeg trykker da på tilbehør og følgende kommer da oppOm det inte finns där kan du kolla om det blivit inaktiverat genom att högerklicka på "applications - places - system" och sedan välja edit menu
Akonaditray
Analyse diskplass
Håndter utskriftsjobber
kalkulator
søk filer
ta skjermdump
tegnkart
teksteredigering
terminal
Tracker søkerverktøy
Og jeg kan ikke finne softwarecenter noe sted. Måtte se om jeg har riktig versjon ubuntu og jeg står oppført med ubuntu 10.10 Maverick. Hvor i alle dager kan dette ligge hen ?
Det låter som om du har "Gnome-menyrad" i panelen. Är inte säker på att ubuntu softwarecenter är med där.
Högerklicka på en tom plats på panelen. Välj "lägg till i panelen". Leta efter "Menyrad" en anpassad menyrad. Välj "Lägg till".
Du ska då få upp en meny i panelen med "Program" "Platser" "System".
Högerklicka på en tom plats på panelen. Välj "lägg till i panelen". Leta efter "Menyrad" en anpassad menyrad. Välj "Lägg till".
Du ska då få upp en meny i panelen med "Program" "Platser" "System".
Takk...da fikk jeg program,steder og system øverst i panelet. Men jeg finner uansett ikke softwarecenter noe sted. Er helt fersk på ubuntu og skjønner ikke så mye, og så finner jeg ikke engang softwarecenter som vel SKAL være i ubuntu 10.10. Det skal ikke være lett hehe
Hehe! Nä, lätt ska det inte vara...
Vi kollar om du har programmet genom att starta det från terminalen.
Klicka igång Terminalen som du hittar i "program -> tillbehör" eller vad det heter hos dig.
Väl där skriver du

Vi kollar om du har programmet genom att starta det från terminalen.
Klicka igång Terminalen som du hittar i "program -> tillbehör" eller vad det heter hos dig.
Väl där skriver du
Kod: Markera allt
software-center
Herlig
Jeg hadde det ikke, men fikk det innstallert nå
Takker så mye for hjelpen
Jeg hadde det ikke, men fikk det innstallert nå
Takker så mye for hjelpen

Whooppie! 
Psst! Markerar du tråden som löst enligt anvisningarna på http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692?

Psst! Markerar du tråden som löst enligt anvisningarna på http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692?
Re: softwarecenter i ubuntu 10.10 [LÖST]
Her liker jeg meg godt allerede hehe
Skal huske på å sette tråden som løst fremover

Skal huske på å sette tråden som løst fremover

Re: softwarecenter i ubuntu 10.10 [LÖST]
Notera att det gamla sättet att markera en tråd som löst inte längre gäller.
Från och med nu så markerar trådskaparen det inlägg som ledde fram till lösningen genom att trycka på ikonen med den gröna bocken längst ner till höger i det inlägget. När tråden markerats som löst blir bocken röd och om den då trycks så markeras tråden som olöst igen. Den gamla beskrivningen på hur man markerar en tråd som löst kommer att uppdateras.
Jag passade samtidigt på att markera inlägget 10:56 idag som det som ledde fram till lösningen.
Från och med nu så markerar trådskaparen det inlägg som ledde fram till lösningen genom att trycka på ikonen med den gröna bocken längst ner till höger i det inlägget. När tråden markerats som löst blir bocken röd och om den då trycks så markeras tråden som olöst igen. Den gamla beskrivningen på hur man markerar en tråd som löst kommer att uppdateras.
Jag passade samtidigt på att markera inlägget 10:56 idag som det som ledde fram till lösningen.