Noob i nöd av HJÄLP!

Få igång din maskinvara i Ubuntu
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
kostathodis
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Noob i nöd av HJÄLP!

Inlägg av kostathodis »

Är väldigt ny till allt detta så skulle verkligen behöva lite hjälp av er som kan :)

Så jag valde att installera Ubuntu 10 (senaste versionen) och installerade den på min dator. Under installationen så stängdes min skärm av flertal gånger så det var svårt att installera det med i slutändan så fick jag till det!

Det funkar utmärkt och gillar verkligen stilen ubuntu har med problemet återstår. Skärmen slocknar efter ca 2-8 minuter vilken är otroligt jobbigt!

Har fått varning när jag kommer in på datorn att jag ska installera drivrutiner till mitt ATI grafikkort vilken jag där tog "aktivera" som startade hämtningen och installationen av drivrutinerna med problemet återstår fick även någon s k "kernal panic" efter driver installationen...

Några idéer?, ut med allt bara :), villig att prova alla möjliga lösningar! :D

Tidigare OS: win7
m!rage

Re: Noob i nöd av HJÄLP!

Inlägg av m!rage »

Vad har du för dator om den är bärbar och/eller exakt modell på grafikkortet?
kostathodis

Inlägg av kostathodis »

Det är en stationär dator och jag har HD 46xx series http://www.amd.com/us/products/desktop/ ... rview.aspx

tror jag, är inte säker eftersom att jag inte kommer in på min dator pga "kernel panic" står: kernel panic - not syncing: VFS : uable to mount root fs on unknown wn-block (0,0) etc. är inne på min laptop atm och skrev precis av skärmen.

använde mig utav någon jag googlade, under booten så klicka jag e och ändrade något som "splash quite" något åt den stilen till modeset vilket hjälpte på det sättet att jag kunde isntallera drivers men nu får jag error!

om du behöver mer info så kan det fixas :)
kostathodis

Inlägg av kostathodis »

Håller på att ominstallera Ubuntu just nu och hoppas på att det ska fungera men tror att det kommer bli blank screen under isntallationen... men men man vet aldrig, återkommer med vad som händer :)
Skriv svar

Återgå till "Hårdvara och drivrutiner"