Anpassa Chromium

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
Lennie

Anpassa Chromium

Inlägg av Lennie »

Jag har kört Firefox rätt länge, och vill testa Chromium nu. Men jag vill ändra lite...

1. Går det att ta bort listen med knapparna för att stänga, maximera osv? (Jag behöver inte de knapparna, det finns ju tangentkombinationer för de.) Jag menar alltså inte temats list, för den var avbockad som standard. Jag skulle även vilja ta bort, eller göra genomskinligt bakom/bredvid flikarna. Går det?

2. Jag skulle vilja ta bort bokmärkesfältet, för att utnyttja utrymmet bättre. Går det att lägga en ikon för bokmärkena bredvid adressfältet?

3. Jag såg att det fanns några tillägg, men vet inte om jag hittade alla... Jag vill slippa reklamen, dvs nån motsvarighet till adblock plus, finns det? Jag vill även kunna ändra färg på bakgrunden och texten på vissa websidor. Finns det nåt tillägg för det?
qwertan
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

Re: Anpassa Chromium

Inlägg av qwertan »

På fråga 2 har du Neat bookmarks som jag kör med, fungerar väldigt bra. https://chrome.google.com/webstore/deta ... bijifaainp

För att slippa reklam kör ja 3 tillägg Adblock, Adsweep och flashblock, det tar hand om all reklam istortsett.
qwertan
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

Re: Anpassa Chromium

Inlägg av qwertan »

dubbelpost
Senast redigerad av 1 qwertan, redigerad totalt 11 gånger.
Skriv svar

Återgå till "Internet"