Nedladdning av Spotify
Nedladdning av Spotify
Jag får detta meddelande när jag laddar ner spotify för wine'
The file '/home/johnjohn/Hämtningar/Spotify Installer.exe' is not marked as executable. If this was downloaded or copied from an untrusted source, it may be dangerous to run. For more details, read about the executable bit.
Går ej att installera spotify med wine windows programstartare
Vad kan ha gått snett. Har för mig att jag gjorde likadant förra gången jag installerade spotify. och det gick hur lätt som helst. Har precis formaterat datorn så kan det vara någon inställning som jag har missat?
/John
The file '/home/johnjohn/Hämtningar/Spotify Installer.exe' is not marked as executable. If this was downloaded or copied from an untrusted source, it may be dangerous to run. For more details, read about the executable bit.
Går ej att installera spotify med wine windows programstartare
Vad kan ha gått snett. Har för mig att jag gjorde likadant förra gången jag installerade spotify. och det gick hur lätt som helst. Har precis formaterat datorn så kan det vara någon inställning som jag har missat?
/John
Re: Nedladdning av Spotify
Högerklicka på filen och markera "tillåt filen att köras" eller något liknande.
-
(Icke-svar) Det framgår inte av inlägget om det måste vara Spotify för Wine eller om du testat Spotify för Linux?
Jo det framgår eftersom det är spotify installer.exeDavid Andersson skrev:(Icke-svar) Det framgår inte av inlägget om det måste vara Spotify för Wine eller om du testat Spotify för Linux?
Tyvärr måste man då gå in och ändra rättigheterna via ett högerklick så blir den körbar..... mycket diskuterad fråga bland utvecklarkretsar och tyvärr är ju Windowsvärlden helt nedjunkad med förgiftade filer...
-
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
- Kontakt:
Jag hade samma problem. Löste det genom att använda mig av PlayOnLinux istället. Fast det är ju lite krångligare förstås 

-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Jag har v 10.04LTS med Nautilus 2.30.1 (Nautlius är alltså det som är motsvarande utforskaren fast i Ubuntu.)
Och dessutom måste man ju ha Wine installerat. Börja där. Sen kan du gå vidare.
Om du har samma som jag så gör man så här:
1. Högerklicka på .exe-filen
2. Välj 'Egenskaper'
3. Välj fliken 'Rättigheter'
4. Bocka i 'Tillåt körning av filen som ett program'
5. Klicka på 'Stäng'
6. Högerklicka på .exe.-filen igen
7. Välj 'Öppna med Wine Windows Programstartare'
(Lite många steg, men jag vill vara detaljerad så att det är svårt att missförstå)
Om det funkar likadant som hos mig så tar det en liten stund och sen öppnas installationsprogrammet för spotify.
När du installerat Wine och Spotify så måste du greja lite i inställningarna, så som det står här. http://www.spotify.com/se/help/faq/wine/
Jag tänker inte kopiera och klistra in, det är tydligare direkt på den sidan.
Och dessutom måste man ju ha Wine installerat. Börja där. Sen kan du gå vidare.
Om du har samma som jag så gör man så här:
1. Högerklicka på .exe-filen
2. Välj 'Egenskaper'
3. Välj fliken 'Rättigheter'
4. Bocka i 'Tillåt körning av filen som ett program'
5. Klicka på 'Stäng'
6. Högerklicka på .exe.-filen igen
7. Välj 'Öppna med Wine Windows Programstartare'
(Lite många steg, men jag vill vara detaljerad så att det är svårt att missförstå)
Om det funkar likadant som hos mig så tar det en liten stund och sen öppnas installationsprogrammet för spotify.
När du installerat Wine och Spotify så måste du greja lite i inställningarna, så som det står här. http://www.spotify.com/se/help/faq/wine/
Jag tänker inte kopiera och klistra in, det är tydligare direkt på den sidan.

Varför nöja sig med att installera windowsversionen av spotifyMagnaWolf skrev:Jag hade samma problem. Löste det genom att använda mig av PlayOnLinux istället. Fast det är ju lite krångligare förstås
http://www.spotify.com/uk/download/previews/
Därför att Linuxversionen endast fungerar om man använder Unlimited eller Premium. Kör man gratis måste man använda Windowsversionen genom Wine.