Hej!
Har lite problem med conky. Försökte att konfigurera den så som jag vill den ska se ut, dock har jag några problem.
Efter systemomstart flyttas den alltid till övre delen av skärmen (den är inställd att vara placerad nere, bottom_middle).
Annan problem är att jag försöker att få det bredare, eftersom inte all text får plats (t.ex vid större nätverkstrafik).
Skulle någon kunna hjälpa till? Bifogar conkyrc filen och screenshot hur det ser ut just nu.
conkyrc problem
conkyrc problem
- Bilagor
-
- conkyrc.txt
- (1.38 KiB) Nerladdad 139 gånger
Re: conkyrc problem
Hej igen!
Har fått placeringen rätt nu i alla fall, men vet någon hur ska jag få platsen för texten bredare så att den inte försvinner i högre sidan?
Har fått placeringen rätt nu i alla fall, men vet någon hur ska jag få platsen för texten bredare så att den inte försvinner i högre sidan?
Laborera med de här:
minimum_size 340 120
maximum_width 480
minimum_size 340 120
maximum_width 480
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Det hjälpte! Var tvungen att starta om systemet så nya inställningar användes då. Tack för hjälpen.
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Det är inte nödvändigt att starta om systemet, det räcker att starta om conky.matee skrev:Det hjälpte! Var tvungen att starta om systemet så nya inställningar användes då. Tack för hjälpen.

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch!