Exaile - Insticksmod saknas [LÖST]

Problem med att spela musik, film osv.
Användarvisningsbild
trollnystan
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Exaile - Insticksmod saknas [LÖST]

Inlägg av trollnystan »

Nu har jag varit Xubuntu-användare i lite över 16 dagar, min Linux-"mödom" tagen och jag gillar vad jag har sett och upplevt hittills; jag har klarat mig rätt bra också trots att jag har träffat åttaåringar som är mer datorkunniga än jag :P

Nu har jag stött på något som jag har inte kunnat hitta någon information om (som jag har förståt) när jag har googlat. När jag försöker spela upp mp3 i Exaile så säger den att den saknar en insticksmod. Vart kan jag finna detta? Är det någon kod som hämtar hem det? Snälla säg en kod! Jag får underbara rusningar när jag får använda terminalen, speciellt sudo; det är det närmaste jag kommer till att vara en riktig nörd. (Konstig ambition kanske, får mig osökt tänkta på Pinocchio... o_O)

Jag brukar inte skriva i forum eftersom jag antingen får inga svar eller så dödar jag tråden helt - I am... the Threadkiller! Seriöst, jag vet inte hur jag gör det - men jag fick sån bra hjälp angående min lilla lösenordstabbe att jag tänkte chansa ;)

Någon som vet, någon som vet?
Senast redigerad av 1 trollnystan, redigerad totalt 14 gånger.
Användarvisningsbild
ThinLizzy
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Exaile - Insticksmod saknas

Inlägg av ThinLizzy »

du behöver installera paketet xubuntu-restricted-extras, som finns i förråden.

detta kan du installera via terminalen med:

Kod: Markera allt

sudo apt-get install xubuntu-restricted-extras
Användarvisningsbild
trollnystan

Re: Exaile - Insticksmod saknas

Inlägg av trollnystan »

Tack jag tror det hjälpte. Fick upp en EULA på slutet som jag inte kunde göra något åt men det verkar funka ändå. Tackar så mycket! :-*
skazzi

Re: Exaile - Insticksmod saknas [LÖST]

Inlägg av skazzi »

Hej

Fick ett problem när jag skulle hämta hem paketet. det gick inte att hämta varken via terminalen eller via programcentralen nån som kan tänkas ha en aning om vad som kan vara galet ?

har en annan fråga.

Min spel lista verkar försvinna från mina playlist varje gång jag startar om min data nån som har en aning om vad jag behöver göra för att slippa ladda upp den varje gång efter omstart ?
Skriv svar

Återgå till "Ljud och video"