När jag kör F-spot så känns det som om datorn går långsammare och långsammare allteftersom. Min spontana tanke är att datorn inte släpper ifrån sig minnesresurser på rätt sätt.
Synpunkter?
F- spot minneshantering
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Re: F- spot minneshantering
Om du kör kommandotGolfkompis skrev:När jag kör F-spot så känns det som om datorn går långsammare och långsammare allteftersom. Min spontana tanke är att datorn inte släpper ifrån sig minnesresurser på rätt sätt.
Synpunkter?
Kod: Markera allt
Det är nog alldeles riktigt..... kör du sedan verkligen Jaunty ?Golfkompis skrev:När jag kör F-spot så känns det som om datorn går långsammare och långsammare allteftersom. Min spontana tanke är att datorn inte släpper ifrån sig minnesresurser på rätt sätt.
Synpunkter?
Hursomhelst så byggs då F-Spot av Mono och det har haft minnesproblem.
Just nu i Natty så verkar man ha fått ordning på detta iochmed Banshee.
I Ubuntu 10.10 är hursomhelst Shotwell standardappen för fotohantering.
-
Ubot!
Tack! Nu har jag koll på resurserna.
/Mats
Tack! Nu har jag koll på resurserna.
/Mats
-
pun!
Uppgraderade till tian i somras men fick stora problem med krascher. När datorn gick ner i någon form av viloläge så gick det inte att starta den igen och jag nedgraderade till nian igen.
Har en gammal laptop Dell Inspiron 5100 och den är kanske för gammal för Ubuntu.
Går det att köra Shotwell i nian oxå?
/Mats
Uppgraderade till tian i somras men fick stora problem med krascher. När datorn gick ner i någon form av viloläge så gick det inte att starta den igen och jag nedgraderade till nian igen.
Har en gammal laptop Dell Inspiron 5100 och den är kanske för gammal för Ubuntu.
Går det att köra Shotwell i nian oxå?
/Mats