Jag har svårt att se avi filmer/serier, de stakar sig mer eller mindre konstant, men ljudet följer med som det ska.
Jag har kopplat ihop datorn och tv'n och kollar helst film på tv'n.
Jag har ett grafik kort som heter ASUS AH3450 HDMI, ska tydligen vara ett agp-kort (köpte det för något år sen när jag ville koppla ihop tv'n och datorn med HDMI-kabel)
Jag har ett nätaggregat på 450W (en del säger att det är för litet, andra att det saknar betydelse.
Jag har 2 GB i ram minne..
och har skärm upplösningen 1440x900
Det går väl något bättre om jag inte maximerar fönstret med filmen/serien i, men det stakar sig ändå...

Jag kollade på film utan några problem i något år, men så gick min skärm sönder och jag fick köpa en ny, blev då en wide (hade en vanlig innan) och då var jag tvungen att installera grafik drivrutinerna, vilket gjorde att jag fick problem med dubbla skärmar (nu har jag speglat datorns skärm till tv'n) Jag fick samtidigt problem att kolla på film ordentligt både på datorn's skärm och på tv'ns.
*Tillägg*
Om fönstret är ca 15x15 cm går det hyggligt och kolla på en serie/film, ibland så stelnar vissa delar av fönstret. Men är fönstret större än så, så hackar filmen för mycket för att kunna se den...
Jag kollar helst på några serier på kvällarna och kopplar av på det sättet...
Så jag hoppas någon kan hjälpa mig så att jag kan kolla på filmer/serier igen...
/MrT