LoCo-mötes-skyltning efterlyses

Denna kategori är till för de som är medlem på https://launchpad.net/~ubuntu-se
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

LoCo-mötes-skyltning efterlyses

Inlägg av farmfield »

Idag kl. 20.30 är det LoCo-möte på IRC-chatten. Mer info hittar ni på LoCot's wikisida!

Och varför informeras det inte tydligare om detta? Det är fullständigt oacceptabelt att det inte 'skyltas' med sånt här TYDLIGT - se bara på förra mötet med, vadå, ett tiotal deltagare? :-[

Vad är det frågan om? >:(
Senast redigerad av 1 Peetra, redigerad totalt 30 gånger.
Anledning: // ändrade rubrik, då tråden nu är annorlunda. :)
KiviE
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: LoCo-mötet kl. 20.30 på IRC idag 22/12 2010 (!?)

Inlägg av KiviE »

Ett tiotal besökare tycker jag själv låter som en rätt lagom mängd. Men är viktigt att de som vill delta får göra det.
HakanS
Global Moderator
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av HakanS »

Mötet utannonserades den 12/12 i forumet, på sändlistan samt på mötes-sidan.
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Vansinne. Typ 10% av medlemmarna var där, som förra ggn, men jag antar de som missade det får skylla sig själva - dom kollade inte WIKI-sidan på Ubuntu.com... ::)

Jag trodde saker skulle skötas till det bättre, dock är jag benägen att hålla med de som säger att det mer går åt 'hemliga klubbar', det har jag ju själv fått erfarenhet av nu... Ångrar mig brutalt att jag avgick när jag ser den här utvecklingen...
Användarvisningsbild
Peetra
Kontakt:

Inlägg av Peetra »

Jag flyttade detta till mer passande kategori.
HakanS skrev:Mötet utannonserades den 12/12 i forumet, på sändlistan samt på mötes-sidan.
Det var också informerat via Twitter. http://twitter.com/#!/Ubuntu_se
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

@Peetra

Tycker du det är tillräckligt informerat? Ingen klistrad tråd, ingenting i 'Administrationen informerar'...

Det är imo en skam.
Användarvisningsbild
Peetra
Kontakt:

Inlägg av Peetra »

Den kategorin ska vara för forumet och den här för LoCot. Men det skulle kanske vara en ide att ha det som globalt anslag ett par dygn före mötet ska ske?

[edit] Eller hmmms... Stör det månne supporttagare?
Användarvisningsbild
christoffer
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

Inlägg av christoffer »

farmfield skrev:Idag kl. 20.30 är det LoCo-möte på IRC-chatten. Mer info hittar ni på LoCot's wikisida!

Och varför informeras det inte tydligare om detta? Det är fullständigt oacceptabelt att det inte 'skyltas' med sånt här TYDLIGT - se bara på förra mötet med, vadå, ett tiotal deltagare? :-[

Vad är det frågan om? >:(
Från mitt perspektiv så handlar det om ett nystartande av Sveriges LoCo vilket innebär att allt tar sin tid. Till en början får vi räkna med att vi är några få på mötena och allt eftersom tiden går arbeta för att få bättre och bättre uppslutning. Ett mål kan vara att inom ett eller två år sätta gränser på om ett möte är behörigt eller ej med visst antal deltagare i relation till antalet medlemmar i launchpad-teamet. Men jag tror att ett sådan spärr nu skulle stjälpa mer än hjälpa.
Peetra skrev:Den kategorin ska vara för forumet och den här för LoCot. Men det skulle kanske vara en ide att ha det som globalt anslag ett par dygn före mötet ska ske?

[edit] Eller hmmms... Stör det månne supporttagare?
Jag tycker att ett anslag i forumet kan vara riktigt bra faktiskt. Det kanske lyfter några ögonbryn och väcker något intresse ifall man, oavsett kategori, ser att det finns något att som är aktivt att engagera sig i. Jag tror att vi under nästa eller näst-nästa möte bör styra upp några riktlinjer hur vi ska gå ut med mer information så vi får större uppslutning på mötena.

Jag ska försöka knåpa ihop mina tankar och lägga till på dagordningen som punkt.
Användarvisningsbild
Peetra
Kontakt:

Inlägg av Peetra »

Vette katten om vi har en till kallelse på forumet redan, men nu har det ju klagats så in i sjuttsan på att det inte informeras tillräckligt, så ingen lär klaga på detta anslag, som jag nyss postade. ;) Personligen tycker jag att detta nu sex dagar i förtid är lite för tidigt, men jag tror att nån annan (vinkar frenetiskt åt "nån annan" ;)) tycker det är för sent, vi får se om vi hittar någon bra mellanväg för detta och vad inte bara jag å nån annan tycker, utan vad vi alla tycker. :)
Skriv svar

Återgå till "LoCo Sverige"