Icon modifiering i dockan

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Användarvisningsbild
06-182
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Icon modifiering i dockan

Inlägg av 06-182 »

Sökt runt här nu i två dagar på det här. Kom en bit på vägen åtminstone, hoppas få dom sista bitarna satta på plats av er här inne.

Jag använder just nu två dockor som jag suttit och lekt med dom senaste dygnen. -Nördvarning säger frun min :D
Dockorna är AWN och docky.
Jag har AWN på vänster och höger sida samt docky i mitten. Docky hanterar endast de programen jag har öppna medans AWN sköter menyer, papperskorgen o.s.v.
Tog en skärmdump för att lättare förklara
(se längst ner i bifogad bild)

Problemet jag får är till den väldigt lågupplösta ikonen dom har i Netbeans.
Jag vill såklart byta ut denna mot en mer högupplöst version. Jag har hittat en ikon som är hyfsat ok, bättre än den som finns nu iaf, som jag vill använda istället. Jag försökte byta ut den direkt där programstartaren hämtar ikonen. Detta resulterade i att ikonen i menyn -vanliga programmenyn, byttes ut medans ikonen i docky nu fick den där trampolinen..(?) den hitta alltså ingen att använda..(?)

Mitt nästa försök var att gå in och byta ut den png bild som programstartaren använder från början. Denna ligger under ~/netbeans-6.9.1/nb/netbeans.png
När jag bytte ut denna så ändrades den i menyraden, men inte den i docky. den i docky hade kvar den äldre lågupplösta bilden som den alltid haft.
Jag provade logga ut och in, men samma sak fortfarande.

Så vad är det jag missar?

Jag använder:
Ubuntu 10.10
Netbeans 6.9.1
Bilagor
AWN på vänster och höger sida samt docky i mitten. Docky hanterar endast de programen jag har öppna medans AWN sköter menyer, papperskorgen o.s.v.
AWN på vänster och höger sida samt docky i mitten. Docky hanterar endast de programen jag har öppna medans AWN sköter menyer, papperskorgen o.s.v.
.....F.A.D.....

Återgå till "För nybörjaren"