Ny installation

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
eMund
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

Ny installation

Inlägg av eMund »

Sitter här med en kopp kaffe och ska installera Kubuntu..
När 6.10 kom ut så drog jag på att uppdatera... man är ju nöjd med det man har. :) Så satt jag en dag pillade lite med uppdateringar och användarkonton. Så upptäckte jag att det typ var 10 konton istället för ett. Men med några snabba tryck på delete var de borta. Man vill ju inte ha några säkerhetsrisker!(?) Några sekunder senare såg jag att det fanns en liten kryssruta.... "visa alla användare". Ja ja.. ingen skada skedd tänkte jag innan jag startade om.... Så då fick jag en anledning att uppdatera ändå! Inget ont som inte har något gott med sig...

...men snart är det fixat igen!
/Tobias
Emil.s
Kontakt:

SV: Ny installation

Inlägg av Emil.s »

En klassiker!  ;D
Det är därför man inte ska leka som root med GUI'n.
Iof så använder jag inte fönster och knappar till så mycket annat än att "styla med Beryl", och surfa på nätet och chatta, annars är det terminalen som gäller. :)

Men man lär av sina misstag! ;)
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
eMund
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

SV: Ny installation

Inlägg av eMund »

Visst har jag lärt mig av det alltid!  ;)

Som tur är så hade jag inte något viktigt på disken... utan allt låg på en annan... men det lärde jag mig från andra misstag.

Har inte kört så mycket via terminalen... klippt och klistrat en del men inte så att jag kan leta filer eller göra avancerade inställningar i den helt utantill. Men vem vet... kanske kan göra ett misstag så jag lär mig mer om det också!  :D

Hur som hälst Ubuntu och Kubuntu rockar, så att installera om några gånger är ju bara roligt! :)

/Tobias
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"