Apple - den nya censurinstansen?

Nyheter i datorvärlden.
Användarvisningsbild
Lao Tzu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Apple - den nya censurinstansen?

Inlägg av Lao Tzu »

Ligger det något i den här debattartikeln: http://www.aftonbladet.se/debatt/debatt ... 8270822.ab
Eller försöker hon göra en höna av en fjäder? (Nu tror jag förvisso inte att Apple hinner få den monopolstatus hon anser de redan ha men ändå.)
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka

(&?)
Användarvisningsbild
barzam

Re: Apple - den nya censurinstansen?

Inlägg av barzam »

Apple får ju självklart ställa vilka krav de vill, och för dem som vill kan man läsa vad man vill på nätet eller jailbreaka sina Apple-maskiner. De som köper Apple-produkter får skylla sig själv tycker jag. Man får vad man betalade för.

Helt bortsett från detta tycker jag det är problematiskt när den som har stor marknadsandel försöker kontrollera innehållet som Apple gör. Kan vi lita på att tidningarna granskar Apple eller dem som har ekonomiska intressen i Apple om samma tidningar är beroende av Apples välvilja för att få distribuera sina produkter i Appstore? Nej det kan vi inte. Tidningarna säljer ut sin troväridighet när de släpper appar i Appstore.
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

I vanlig aftonblaskan-anda babblar nån om något denne inte verkar ha läst på ett skit om.

Apple var först med Iphone - idag har Android gått om och kommer i längden bli totalt dominerande. Apple var också först med Ipad - gissa vilt vad som kommer hända...

Apple kommer alltid ha en fast - men liten - användarskala eftersom dom tillverkar sjukt bra grejer, men det finns inte en chans att slå vad Android erbjuder - en gratis mjukvara för hårdvarutillverkarna där dom kan erbjuda ett eget GUI men ändå tillgång till Android Market. Vilket företag som helst kan bygga sin egen Iphone men utan - som Apple var tvungen - behöva utveckla ett eget OS.

Utanför ämnet: Och förresten... Apple har typ 11% av smartphone-marknaden och 5% av PC-marknaden, fattar inte hur folk orkar gny på dom - speciellt inte om man samtidigt hyllar en Google-produkt vars grundtanke är att få alla att använda gmail/maps/earth/apps/browser o.s.v. i syfte att kartlägga och sälja reklam, det är ju så emotsägande så man baxnar...

Edit: Dessutom är det olika regler för appar i US och i Europa, sen gäller olika regler beroende på åldersgränsgrejen man kan slå på o.s.v... Nu har iof inte jag AB's egen 'Supernytt' men menar tantan seriöst att man inte kan accessa samma material via den som via AB's mobila hemsida? Bah...
Användarvisningsbild
Kirill
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

Inlägg av Kirill »

Dock måste jag rätta dig FF, Cisco var först med iPhone. http://www.slipperybrick.com/2007/01/ap ... co-iphone/ Vi pratar så långt bak som ni ser till 2007. :o
Webmaster för
Cracker.se Linux, IT-säkerhet, Mac & Boxee Box!

Mina guider
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=56551
Skriv svar

Återgå till "Nyheter"